Триває робота у міжнародному проєкті «Redefining higher education in a digital context, while promoting a common, inclusive, and sustainable framework based on EU best practices and policy recommendations»: проміжні результати WP3

Міжнародний проєкт RE-DIRECTION, що стартував у 2024 році, має на меті переосмислити вищу освіту України і Грузії на основі найкращих практик та політичних рекомендацій ЄС щодо цифрової трансформації, сталого розвитку та інклюзивності. Проєкт об’єднує 13 університетів з України (включно з Вінницьким державним педагогічним університетом імені Михайла Коцюбинського), Грузії, Німеччини та Греції, а також два міністерства та міжнародну консалтингову компанію.

Заклади вищої освіти України і Грузії провели детальний аналіз освітніх програм щодо відповідності їх змісту критеріям цифрової трансформації, сталого розвитку та інклюзивності, визначили ключові виклики та сформулювали рекомендації щодо приведення освітніх прогам у відповідність до потреб ринку праці та сприяння створенню більш інклюзивного, цифрового і сталого освітнього середовища.

Об’єднавшись у 3 групи, заклади вищої освіти України та Грузії визначили освітні програми і змістові модулі, які будуть удосконалюватися відповідно до критеріїв цифрової трансформації, сталого розвитку та інклюзивності: «Медицина», «Клінічна медицина», «Громадське здоров’я», «Соціальна робота», «Психологія», «Менеджмент», «Організація та управління бізнесом», «Стратегічне управління», «Комп'ютерні науки», «Кібербезпека», «Міжнародна економіка», «Англійська мова», «Німецька мова». Удосконалення цих освітніх програм, упровадження нових інноваційних практик викладання, імплементація у зміст освітніх компонентів ідей цифрової трансформації, сталого розвитку та інклюзивності буде сприяти підвищенню якості підготовки майбутніх фахівців цих спеціальностей і підвищенню якості вищої освіти в Україні та Грузії.

Більше інформації на https://re-direction.org/


Work in the international project «Redefining higher education in a digital context, while promoting a common, inclusive, and sustainable framework based on EU best practices and policy recommendations» continues: Progress on Work Package 3

The international project RE-DIRECTION, launched in 2024, aims to rethink higher education in Ukraine and Georgia based on best practices and EU policy recommendations for digital transformation, sustainable development, and inclusiveness. The project brings together 13 universities from Ukraine (including Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University), Georgia, Germany, and Greece, as well as two ministries and an international consulting company.

The higher education institutions of Ukraine and Georgia conducted a detailed analysis of their educational programs in terms of their compliance with the criteria of digital transformation, sustainable development and inclusiveness, identified key challenges and formulated recommendations to bring educational programs in line with the needs of the labor market and promote a more inclusive, digital and sustainable educational environment.

Organized into 3 groups, the higher education institutions of Ukraine and Georgia identified educational programs and content modules that will be improved in accordance with the criteria of digital transformation, sustainable development and inclusiveness: Medicine, Clinical Psychology, Public Health, Social Work, Psychology, Management, Business Organization and Management, Strategic Management, Computer Science, Cyber Security, International Economics, English, German. Improvement of these educational programs, introduction of new innovative teaching practices, implementation of the ideas of digital transformation, sustainable development and inclusiveness in the content of educational components will contribute to improving the quality of training of future specialists in these specialties and the quality of higher education in Ukraine and Georgia.

More information at https://re-direction.org/