Наукова робота


Наукова робота кафедри педагогіки і освітнього менеджменту за 2024 рік


Наукові розробки кафедри активно впроваджуються в процес модернізації змісту педагогічних дисциплін, таких як педагогіка, історія педагогіки, методика виховної роботи, основи педагогічної майстерності. Це сприяє покращенню якості особистісно-професійної підготовки майбутніх учителів. Колектив кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами створив концепцію педагогічного супроводу становлення майбутніх педагогів в умовах освітнього середовища педагогічного університету. Досягнуті результати мають значний соціальний ефект: вони наближають зміст професійної підготовки до європейських стандартів і підсилюють розвивальний потенціал освітнього процесу в закладах вищої освіти. Напрацювання кафедри впроваджуються у Вінницькому державному педагогічному університеті імені М. Коцюбинського, Хмельницькому інституті соціальних технологій Університету «Україна», Житомирському державному університеті імені І. Франка, Чернівецькому національному університеті імені Ю. Федьковича.

Кафедра педагогіки і освітнього менеджменту співпрацює із зарубіжними закладами вищої освіти. Співпраця здійснюється у формі стажування, взаємної участі у наукових конференціях, обміні науковими публікаціями, спільній підготовці наукових монографій. Доц. О.В. Волошина бере участь у виконанні грантового проекту Еразмус «Transformation of the Teacher Digital Competence Formation System: Innovative European Approaches». Проф. О.В. Акімова у 2024 р. пройшла серію курсів міжнародного підвищення кваліфікації у м. Люблін (Порльща): з 15.05.2024 по 24.05.2024 р. «Міжнародний досвід використання штучного інтелекту в освітньому процесі (частина І)»; з 12. 07. 2024 р. по 21.07.2024 р. «Інтерактивні технології змішаного навчання при підготовці магістрів та здобувачів доктора філософії (PhD) в країнах Європейського Союзу та Україні» в м. Люблін (Польща); з 18. 10. 2024р. по 27.10.2024 р. «Інноваційні цифрові інструменти для дистанційного навчання: при підготовці здобувачів освіти в країнах європейського союзу та Україні»; з 22.08.2024 по 31.08.2024 р. «Академічна доброчесність при підготовці бакалаврів та магістрів гуманітарних спеціальностей в країнах Європейського Союзу та Україні»; з 22.07.2024 по 31.07.2024 «Трансфер освітніх технологій в країнах Європейського Союзу та Україні». Доц. Н.Б. Хамська пройшла міжнародне стажування з 02 листопада по 08 грудня 2024 р. «Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід», що відбулося на базі Ягеллонського університету (Польща). Доц. Ж.В. Гарбар пройшла стажування з 28 жовтня по 8 грудня 2024 р. «Інноваційні освітні технології: європейський досвід та його впровадження в підготовку фахівців з економіки та управління» в Балтійському науково-дослідному інституті проблем трансформації економічного простору (м. Рига, Латвійська Республіка). Доц. О.В.Волошина взяла участь у тренінговому проєкті Erasmus+ «Mindfulness» (грантова угода 2023-1-PL01-KA153-YOU-000144117) (30.05. – 07.06. 2024, Мурзасіхле, Польща).

Пріоритетний напрям наукової діяльності кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами на 2023–2027 роки визначено як «Розвиток професійно важливих якостей майбутніх педагогів». Дослідження зосереджене на обґрунтуванні концептуальних основ та розробці системи педагогічного супроводу формування у студентів професійних якостей в освітньому середовищі педагогічного університету. У процесі роботи було розкрито сутність, структуру, критерії сформованості та педагогічні умови формування професійно важливих якостей, які виступають інтегральними результатами професійного становлення майбутніх учителів і ключовими чинниками їхньої професійної успішності.

Професор В. В. Каплінський очолює Лабораторію педагогічної майстерності, яка входить до складу Навчально-наукового інституту педагогіки, психології та підготовки фахівців вищої кваліфікації. Діяльність лабораторії спрямована на дослідження професійного становлення та розвиток творчого потенціалу майбутніх учителів і викладачів закладів вищої освіти. Основними напрямами роботи є вивчення проблем педагогічної майстерності та створення інноваційних науково-методичних проектів. Лабораторія має на меті сприяти професійному становленню студентів через розвиток загальнопедагогічної компетентності, педагогічної майстерності, творчих здібностей і критичного мислення. Студенти залучаються до діяльності, що забезпечує креативний підхід до виконання професійних обов’язків. Структура лабораторії включає два сектори: дидактичний сектор, що займається розробкою та впровадженням активних методів навчання й інноваційних технологій, які сприяють формуванню педагогічної майстерності та творчого потенціалу вчителів; сектор виховного потенціалу педагога, який досліджує та впроваджує новітні виховні технології в освітній процес. Члени лабораторії надають консультації студентам щодо розробки творчих проектів, проводять їх експертну оцінку та шукають ефективні способи підвищення педагогічної майстерності. У рамках роботи лабораторії студенти й магістранти беруть участь у наукових дослідженнях, що виконуються спільно з викладачами кафедри, зокрема з питань професійного становлення вчителів, використання активних методів і мультимедійних засобів навчання. Під час педагогічної практики студенти проводять мікродослідження на актуальні теми, аналізують і узагальнюють передовий педагогічний досвід. Результати цих досліджень презентуються на звітних конференціях.

Список публікацій у вітчизняних виданнях, які належать до категорій Б у 2024 р.


Наукова робота кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами за 2023 рік


Наукові напрацювання кафедри використовуються у процесі модернізації змісту педагогічних дисциплін (педагогіки, історії педагогіки, методики виховної роботи, основ педагогічної майстерності), що сприяє підвищенню якості особистісно-професійної підготовки майбутніх учителів. Науковим колективом кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами розроблена концепція педагогічного супроводу особистісно-професійного становлення майбутніх учителів в освітньому середовищі педагогічного університету. Одержані результати мають вагомий соціальний ефект, пов'язаний з наближенням змісту професійної підготовки майбутніх учителів до європейських стандартів, посиленням розвивального потенціалу освітнього процесу в педагогічних ЗВО. Результати дослідження впроваджуються у Вінницькому державному педагогічному університеті ім. М. Коцюбинського, Хмельницькому інституті соціальних технологій Університету «Україна», Житомирському державному університеті імені І. Франка.

Кафедра педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами співпрацює із закладами вищої освіти зарубіжжя. Співпраця відбувається у формі стажування, взаємної участі у наукових конференціях, обміні науковими публікаціями, спільній підготовці наукових монографій. Доц. О.В Волошина бере участь у виконанні грантового проекту Еразмус «Transformation of the Teacher Digital Competence Formation System: Innovative European Approaches». Доц. Нагорняк С. В. пройшла стажування: з 20 по 27 лютого 2023 р. «Неформальна освіта при підготовці бакалаврів в країнах Європейського союзу та Україні» в Інституті науково-дослідному Люблінського науково-технологічного парку (м. Люблін, Республіка Польща); З 20 по 27 березня 2023 р. «Трансфер освітніх технологій в країнах Європейського союзу та Україні» в Інституті науково-дослідному Люблінського науковотехнологічного парку (м. Люблін, Республіка Польща); з 20 червня по 20 вересня 2023 р. «Неформальна освіта та академічна доброчесніcть у закладах вищої освіти: міжнародний та вітчизняний досвід» у Венеціанському університеті Ка Фоскарі (Венеція, Італія); з 21 серпня по 21 листопада 2023 р. «Управління трансфером освітніх технологій в країнах європейського союзу» в Чеському технічному університеті (CVUT) (Прага, Чеська Республіка). Доц. Волошина О. В. з 11.11.2023 по 18.11.2023 пройшла тренінговий курс "You(th) are E-ctivist" в рамках програми Erasmus+ (Кишинів, Молдова). Доц. С.І. Губіна впродовж 30.01.2023 – 06.02.2023 р. взяла участь у Міжнародній програмі підвищення кваліфікації «Академічна доброчесність при підготовці бакалаврів та магістрів в країнах Європейського союзу та Україні» на базі Інституту Науково-дослідного Люблінського науково-технологічного парку та IESF Міжнародна фундація науковців та освітян (м. Люблін, Республіка Польща).

«Розвиток професійно важливих якостей майбутніх педагогів». Дослідження спрямоване на обґрунтування концептуальних засад та розроблення системи педагогічного супроводу розвитку професійно важливих якостей майбутніх учителів в освітньому середовищі педагогічного університету. У ході дослідження розкрито сутність, структуру і критерії сформованості професійно важливих якостей майбутніх учителів як інтегральних результатів їх професійного становлення та чинників професійної успішності.

Проф. В. В. Каплінський керує Лабораторією педагогічної майстерності, яка є структурним підрозділом Навчально-наукового інституту педагогіки, психології і підготовки фахівців вищої кваліфікації. Лабораторія здійснює дослідну роботу, спрямовану на професійне становлення і реалізацію творчого потенціалу особистості майбутнього вчителя та викладача вищого закладу освіти, досліджує проблеми педагогічної майстерності, працює над створенням творчих науковометодичних проектів. Одне із завдань лабораторії – сприяти професійному становленню студентів через залучення до діяльності, спрямованої на формування загальнопедагогічної компетентності, розвиток професійно-педагогічної майстерності, творчих здібностей та критичного мислення, забезпечення креативного підходу до своїх професійних обов’язків. Наукову лабораторію складають два сектори: 1) дидактичний, мета діяльності якого полягає в розробці та впровадженні в навчальний процес активних методів навчання, інноваційних технологій, спрямованих на формування педагогічної майстерності вчителя та розвиток його творчого потенціалу; 2) реалізація виховного потенціалу діяльності педагога, мета якого – дослідження та впровадження в освітній процес новітніх виховних технологій. Творча група членів лабораторії двох секторів консультує студентів щодо створення колективних та індивідуальних творчих проектів; проводить їх експертну оцінку; здійснює пошук ефективних шляхів підвищення рівня педагогічної майстерності під час професійної підготовки фахівців. У межах діяльності лабораторії студенти та магістранти активно залучаються до спільних з викладачами кафедри наукових досліджень, спрямованих на вивчення проблем професійного становлення майбутнього вчителя, розвитку педагогічної майстерності, використання активних методів і мультимедійних засобів навчання та ін. Під час педагогічної практики студенти виконують самостійні мікродослідження на актуальну тематику, описують і узагальнюють передовий педагогічний досвід. Результати мікродосліджень презентуються під час звітних конференцій.

Список публікацій у вітчизняних виданнях, які належать до категорій Б у 2023 р.


Наукова робота кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами за 2022 рік


Науковим колективом кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами розроблена концепція педагогічного супроводу особистісно-професійного становлення майбутніх учителів в освітньому середовищі педагогічного університету. Наукові напрацювання кафедри використовуються у процесі модернізації змісту педагогічних дисциплін (педагогіки, історії педагогіки, методики виховної роботи, основ педагогічної майстерності), що дало змогу підвищити якість особистісно-професійної підготовки майбутніх учителів. Одержані результати мають вагомий соціальний ефект, пов'язаний з наближенням змісту професійної підготовки майбутніх учителів до європейських стандартів, посиленні особистісно-розвивального потенціалу освітнього процесу в педагогічних ЗВО. Результати дослідження впроваджуються у Вінницькому державному педагогічному університеті ім. М. Коцюбинського, Хмельницькому інституті соціальних технологій Університету «Україна», Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка.

Кафедра педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами співпрацює із закладами вищої освіти зарубіжжя. Співпраця відбувається у формі стажування, взаємної участі у наукових конференціях, обміні науковими публікаціями, спільній підготовці наукових монографій. Доц. О.В Волошина бере участь у виконанні грантового проекту Еразмус «Transformation of the Teacher Digital Competence Formation System: Innovative European Approaches». Доц. С.І. Губіна впродовж 03.12.2021 – 20.01.2022 р. взяла участь у Міжнародній програмі підвищення кваліфікації керівників закладів освіти і науки, а також педагогічних та науково-педагогічних працівників «Нобелівський курс: Нові знання, Ідеї, Досвід, Цінності, Компетентності» (Dubai-New York - Rome – Jerusalem – Beijing), International Historical Biographical Institute. Доц. Н.Р. Опушко з 16 листопада по 21 грудня 2022 р. пройшла міжнародні курси підвищення кваліфікації за програмою «Педагогічна освіта та освіта дорослих: національний і європейський вимір» на базі Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих ім. І. Зязюна НАПН України; кафедри ЮНЕСКО “Неперервна професійна освіта ХХІ століття”. Доц. О.І. Шаманська впродовж 27 червня - 05 серпня 2022 р. взяла участь у дистанційному стажуванні на тему «Uczciwosc akademicka» на базі Wyzsze Seminarium Duchowne Stowarzyszenia Apostolstwa Katolickiego (Польща, Варшава).

«Педагогічний супровід особистісно-професійного становлення майбутніх учителів». Дослідження спрямоване на обґрунтування концептуальних засад та розроблення системи педагогічного супроводу особистісно-професійного становлення майбутніх учителів в освітньому середовищі педагогічного університету. У ході дослідження буде розкрито сутність, структуру, критерії, показники та рівні особистісно-професійної зрілості майбутніх учителів як інтегрального результату їх професійного становлення та базового чинника професійної успішності. Завдання дослідження полягає у визначенні, теоретичному обґрунтуванні й експериментальній перевірці умов педагогічного супроводу, що забезпечують розвиток особистісно-професійної зрілості майбутніх учителів.

Лабораторія педагогічної майстерності, якою керує доктор педагогічних наук В. В. Каплінський є структурним підрозділом Навчально-наукового інституту педагогіки, психології і підготовки фахівців вищої кваліфікації. Лабораторія здійснює дослідну роботу, спрямовану на професійне становлення і реалізацію творчого потенціалу особистості майбутнього вчителя та викладача вищого закладу освіти, досліджує проблеми педагогічної майстерності, працює над створенням творчих науково-методичних проектів. Одне із завдань лабораторії – сприяти професійному становленню студентів через залучення до діяльності, спрямованої на формування загальнопедагогічної компетентності, розвиток професійно-педагогічної майстерності, творчих здібностей та критичного мислення, забезпечення креативного підходу до своїх професійних обов’язків. Наукову лабораторію складають два сектори: 1) дидактичний, мета діяльності якого полягає в розробці та впровадженні в навчальний процес активних методів навчання, інноваційних технологій, спрямованих на формування педагогічної майстерності вчителя та розвиток його творчого потенціалу; 2) реалізація виховного потенціалу діяльності педагога, мета якого – дослідження та впровадження в освітній процес новітніх виховних технологій. Творча група членів лабораторії двох секторів консультує студентів щодо створення колективних та індивідуальних творчих проектів; проводить їх експертну оцінку; здійснює пошук ефективних шляхів підвищення рівня педагогічної майстерності під час професійної підготовки фахівців. У межах діяльності лабораторії студенти та магістранти активно залучаються до спільних з викладачами кафедри наукових досліджень, спрямованих на вивчення проблем професійного становлення майбутнього вчителя, розвитку педагогічної майстерності, використання активних методів і мультимедійних засобів навчання та ін. Під час педагогічної практики студенти виконують самостійні мікродослідження на актуальну тематику, описують і узагальнюють передовий педагогічний досвід. Результати мікродосліджень презентуються під час звітних конференцій.

Список публікацій у вітчизняних виданнях, які належать до категорій Б у 2022 р.