Практика на кафедрі біології


За освітніми програмами передбачені практики навчальні та виробничі практики.

Навчальна практика з біологічних дисциплін включає модулі з ботаніки, зоології, фізіології та екології рослин. Метою польових практик є закріплення теоретичних знань, засвоєння саме практичних навиків, відпрацювання різних експериментальних методик. Такі практики можуть бути як в межах міста Вінниця, так і на околицях, або навіть виїзні залежно від прокладених маршрутів. Під час польової практики студенти навчаються відбирати зразки рослин, правильно гербаризувати зразки, складають морфологічні та систематичні гербарії; спостерігають за тваринами у різних екосистемах, визначають види хребетних і безхребетних тварин, збирають колекції комах, можуть долучатися до наукового процесу – кільцювання птахів. Крім спостереження, протягом практики з фізіології рослин, екології рослин студенти під керівництвом викладачів працюють із приладами, проводять досліди, де вивчають вплив зовнішніх факторів на проростання насіння, ріст і розвиток рослин, потребу рослин в мінеральних добривах тощо.

Виробнича (технологічна) практика. Такий вид практики передбачає ознайомлення з діяльністю підприємств, виробництв, наукових установ біологічного профілю, а також активну участь в окремих процесах таких організацій. Базами виробничої практики можуть бути, наприклад, науково-дослідні інститути біологічного профілю або суміжних спеціалізацій, станція переливання крові, насіннєва лабораторія, мікробіологічна лабораторія, фармацевтичні підприємства, лабораторії з перевірки якості харчових продуктів на виробництвах, природоохоронні об’єкти тощо.

Педагогічна практика залежно від року навчання включає пропедевтичну практику, практику в оздоровчих закладах, в закладах загальної середньої освіти, в закладах вищої освіти. У системі підготовки майбутніх учителів важлива роль належить педагогічній практиці. Основним завданням педагогічної практики є закріплення теоретичних знань, отриманих у процесі навчання, формування у студентів професійного вміння приймати самостійні рішення в певних соціальних умовах, оволодіння студентами сучасними методами, формами організації своєї діяльності, виховання потреби систематично поповнювати свої знання і творчо їх застосовувати в практичній діяльності. Під час педагогічних практик студенти набувають вміння планувати навчальну, гурткову й виховну роботу; творчо й обґрунтовано будувати заняття; організовувати різні види колективної та індивідуальної діяльності учнів; використовувати інноваційні педагогічні технології; організовувати дослідницьку діяльність учнів; розробляти та виконувати творчі проекти.