ПРОЄКТ ЗА ПРОГРАМОЮ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
ЕРАЗМУС+ LECTURE - 101179602 - GAP-101179602

ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОВІДНИХ ЄВРОПЕЙСЬКИХ КОМПЕТЕНЦІЙ У СТАНДАРТ
ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТІЙКОСТІ УКРАЇНИ

Тип проєкту: Співпраця між організаціями та установами (KA2: Cooperation Among Organisations and Institutions).

Підтип проєкту: Розвиток потенціалу у сфері вищої освіти (Capacity Building Projects in the Field of Higher Education).

Номер проєкту: 101179602

Офіційна назва: Introducing Leading European Competence approach into Teacher Training Curriculum for Ukraine's Resilient.

Офіційний акронім: LECTURE Call: ERASMUS-EDU-2024-CBHE

Бюджет: 999 844 євро

Тривалість: 3 роки (01.11.2024-31.10.2027 рр.)

Орган, що надає грант: European Education and Culture Executive Agency (Європейське виконавче агентство з освіти та культури)

Координатор проєкту:

Antonella Poce (UNIVERSITA DEGLI STUDI DI ROMA TOR VERGATA, VIA CRACOVIA 50, ROMA 00133, Italy)

Координатор проєкту від ВДПУ ім. Михайла Коцюбинського:

ЗАБУЖАНСЬКА Інна Дем’янівна, кандидат філологічних наук,, доцент, завідувач кафедри англійської мови та методики її навчання, кандидат філологічних наук,  izabuzhanska@vspu.edu.ua

ПАРТНЕРИ ПРОЄКТУ

Університет «UNITOV». UNITOV UNIVERSITA DEGLI STUDI DI ROMA TOR VERGATA (Італія) - координатор

Університет Балеарських островів. UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS (Іспанія)

Тартуський університет. TARTU ULIKOOL (Естонія)

Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського – національний координатор

Бердянський державний педагогічний університет

Міністерство освіти і науки України

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Університет «Політехніка» в Тімішоарі. UNIVERSITATEA POLITEHNICA TIMISOARA (Румунія)

Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка

ГО «Добрий хліб від хороших людей»

МЕТА ТА ЦІЛІ ПРОЄКТУ

Мета проєкту полягає у імплементації європейського досвіду як основного вектору розвитку державного стандарту вчителя в Україні та модернізації системи професійної підготовки майбутнього вчителя не лише як успішного фахівця, а й як високоморальної особистості.

Цілі проєкту:

  • дослідити досвід ЄС моделей вищої педагогічної освіти для закладів загальної середньої освіти, проаналізувати ключові компетентності сучасних вчителів середньої школи в ЄС, порівняти їх із викликами та пріоритетами в Україні, і, як наслідок, виявити прогалину в компетентностях у підготовці вчителів для закладів загальної середньої освіти для післявоєнної та відновлювальної України;
  • розробити Стандарт вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями: українська мова, математика, історія) у галузі знань 01 Освіта/Педагогіка для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. У ньому будуть вказані об'єкти навчання та діяльності, теоретичний зміст предметної області, методи, методики та технології, інструменти та обладнання, вимоги до системи внутрішнього забезпечення якості, реєстр/перелік компетентностей (інтегральна (СК), загальна (СК) та спеціальна (спеціаліст) (СК) компетентності), перелік результатів навчання (ЛП), форми атестації, вимоги до практики (навчання на основі роботи).
  • розробити Методичні рекомендації щодо розроблення освітніх програм за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями: українська мова, математика, історія) у галузі знань 01 Освіта/Педагогіка для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та підготовка проектних груп ЗВО з розробки та модернізації освітніх програм;
  • виявити існуючі прогалини у виконанні практик UA для розвитку предметних, інклюзивних, психологічних, інформаційних та цифрових компетентностей майбутніх учителів;
  • розробити та впровадити новий курс «Вступ до освітніх студій: найкраща практика ЄС для України» (3 ECTS), пов'язаний з початком підготовки вчителів, акцентуючи увагу на впровадженні та популяризації професійних компетентностей. Запропоновані модулі навчальної дисципліни: «Освітня система України», «Професійна діяльність та особистість педагога», «Комунікація як основа навчання», «Безбар'єрний європейський освітній простір», «Доброчесність педагогічної практики, педагогічної науки та педагогічної освіти». Провести пілотний курс на базі ВНЗ-партнерів для не менше 680 студентів бакалаврату;
  • розширити зміст 4 нормативних курсів для студентів бакалаврату шляхом розроблення 4 модулів (для предметних спеціальностей «Математика», «Історія», «Українська мова та література», модуль «Адаптивне навчання»), «Педагогіка» (модуль «Стратегія інклюзивної освіти»), психології (модуль «Соціально-емоційне та етичне навчання»), інформаційних технологій (модуль «Цифрові навички для сталості освіти в Україні»). Назва обов'язкового предмета може відрізнятися від університету до університету. Нові матеріали будуть розроблені на основі прикладних досліджень у дистанційному навчанні для ефективного використання під час онлайн-навчання вчителів, що є необхідним у зв'язку з війною після російської агресії проти України. Ці модулі будуть викладатися не менше ніж для 750 студентів бакалаврату (1-3 навчальні курси);
  • оновити 3 навчальні програми в кожному університеті-партнері України (всього 18);
  • провести тренінги для не менше 400 педагогів, які навчаються без відриву від виробництва, з метою підвищення їх спроможності у розвитку таких компетентностей, як предметні, інклюзивні, психологічні, інформаційні та цифрові.
  • розробити Методичні рекомендації з розвитку компетентностей майбутніх учителів для забезпечення розвитку предметних, інклюзивних, психологічних, інформаційних та цифрових компетентностей педагогів закладу загальної середньої освіти;
  • створити новий освітній простір для підготовки вчителів у кожному українському закладі вищої освіти (всього 6) відповідно до принципів мотиваційного та креативного дизайну, технологій та інклюзивності шляхом запуску Центру вдосконалення компетентностей вчителів у 6 українських ЗВО та підтримувати його постійну та широку роботу з пілотуванням вищезазначених модулів, курсів та тренінгів для забезпечення предметності, розвиток інклюзивних, психологічних, інформаційних та цифрових компетентностей.

НОВИНИ

1-а транснаціональна зустріч у Римі, Італія

20.02.2025

Представники України, Італії, Іспанії, Естонії та Румунії зібралися в Римі на інавгураційну транснаціональну зустріч проєкту LECTURE. Ця подія ознаменувала початок спільної роботи над розробкою комплексної системи компетентностей сучасного вчителя, спрямованої на вдосконалення освітніх практик по всій Європі.

ДЕТАЛЬНІШЕ