Практика


У системі професійної підготовки майбутніх педагогів важлива роль відводиться педагогічній практиці. Вона виступає органічною складовою єдиного освітнього процесу, психолого-педагогічної і методичної підготовки майбутнього вчителя, пов’язуючи теоретичне навчання студента у ЗВО з його майбутньою самостійною роботою в початковій школі. Саме тому її організації і проведенню на кафедрі надається велика увага. Вінницьким державним педагогічним університетом імені Михайла Коцюбинського підписані угоди з Департаментом освіти та науки Вінницької обласної державної адміністрації та з Департаментом освіти та науки Вінницької міської ради, що надає можливість нашим студентам проходити практику у всіх школах міста Вінниці та Вінницької області, таким чином краще познайомитися із педагогічною справою, перейняти досвід вчителів (області), розширити панорамність педагогічного світогляду.

Педагогічна практика є неперервною протягом усього періоду навчання студента в ЗВО. На кожному курсі, починаючи з другого, майбутній педагог проходить один-два запланованих види практики. Тривалість практики від курсу до курсу зростає в міру ускладнення завдань, які ставляться перед студентами з метою поступової і систематичної підготовки їх до самостійної професійної діяльності.

Педагогічна практика сприяє поглибленому вивченню професійної діяльності вчителя на основі засвоєної фахової методики, психолого-педагогічних дисциплін, вироблення умінь і навичок з навчальної і виховної роботи.

Проведенню кожного етапу педагогічної практики передує організаційна робота, спрямована на ознайомлення студентів з метою та завданнями практики, формами і методами роботи, критеріями оцінювання. На початку практики проводиться настановча конференція. Педагогічною практикою студентів керують досвідчені викладачі, які мають значний досвід роботи у вищих, закладах середньої загальної та дошкільної освіти.

Найулюбленішою практикою наших студентів є практика у літніх оздоровчих таборах. Вона відбувається наприкінці VІ семестру. Передує такій практиці табірний збір, під час якого студенти залучаються до участі у конкурсі малюнка на асфальті, презентації загонів, конкурсах „Світ – театр, а ми – в ньому актори”, „Барви літа”, оформленні загонової газети тощо. Крім того, майбутні вожаті відвідують заняття майстерень „Марафон ігор”, „Художньо-прикладна”, „Клуб „Підліток”, „Справи в загоні”, „Здоров’я”, „Туристична”, „Пісенний вернісаж” та інші. Базами такої практики є оздоровчі табори, дитячі санаторії м. Вінниці, Вінницької області, Одеси, Одеської області (л.о.т. „Казкова долина” Літинського району Вінницької області; д.о.т. ім. Ю.Рябчинської с. Коло-Михайлівки ; ДС ім. М.Коцюбинського м. Вінниці; л.о.т. „Мрія” с.Городківки Крижопільського району Вінницької області; ДЮСОБ „Колос” м.Вінниці; л.о.т.„Пролісок” с. Йосипівки Козятинського району Вінницької області, л.о.т. „Дружба” с.Вовчок Немирівського району; Шаргородський ОК ім. Загурного; д.о.т.„Залив” Одеської області та ін.).



Студенти мають можливість проходити практику у найкраших освітніх закладах міста та області:

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 ім. Д.І. Менделєєва Вінницької міської ради. Вчителі школи активно працюють, використовуючи інноваційні технології навчання та виховання учнів, займаються їх розвитком та компетентнісним зростанням.

Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради. Основне гасло школи полягає не лише у тому, щоб давати знання, а виховувати людей – Людей з великої літери. Школа завжди радо приймає наших студентів та ділиться досвідом.

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8 Вінницької міської ради. Школа працює над розвитком особистості кожного учня і підвищенням творчої активності обдарованих дітей; займається вихованням школярів як моральних, культурних людей із розвиненим естетичним і етичним ставленням до навколишнього світу і самого себе. Педагоги з радістю діляться своїм досвідом із студентами та активно залучають їх до педагогічної діяльності.

Спеціалізована загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов №25 Вінницької міської ради. Ця школа – єдина в області з поглибленим вивченням англійської мови. Серед шкіл України має високий рейтинг з рівня знань учнями англійської мови; налагоджені інтеркультурні зв’язки з освітніми закладами близького і дальнього зарубіжжя. Заклад має міцну матеріальну базу, сучасні технічні засоби навчання. Школа працює над створенням умов для розвитку інтелектуально-творчої особистості молодшого школяра через систему багатовекторного розвитку закладу. Саме в цій школі майбутні педагоги під час педагогічної практики мають можливість реалізувати свої творчі проекти, ідеї та задуми.

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради. Чудова школа, яка творчо підходить до освітнього процесу учнів. Педагоги переконані, якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини завжди пануватиме радість. Саме таким досвідом роботи вчителі з радістю діляться з нашими студентами.

Фізико-математична гімназія №17. Гімназія – це талановитий колектив однодумців, який створює умови для реалізації творчих здібностей учнів та вчителів, гарантуючи високу якість освіти. ФМГ є експериментальним закладом Всеукраїнського рівня. Тема інноваційної та дослідницької діяльності – “Створення інформаційно-освітнього середовища як форми організації навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу”. Гімназія показує зразковий приклад професійного становлення вчителя для майбутніх педагогів, які приходять на практику.

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №22 Вінницької міської ради. Головне своє завдання вчителі вбачають у розкритті індивідуальності кожної дитини, тому що розуміють: від того, якими будуть перші шкільні роки вихованців, залежить усе їхнє подальше навчання і майбутній життєвий шлях. Девізом школи стали слова Ш. Амонашвілі: “Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспішатимуть у школу і щиро радітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем”.

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №27 Вінницької міської ради. Школа для учнів є другою домівкою, вона славиться багатьма досягненнями та нагородами, особливо педагогічний колектив звертає увагу на компетентнісне зростання кожного учня.

Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №30 імені Тараса Шевченка Вінницької міської ради. Особлива увага у виховній роботі школи-гімназії приділяється екологічному, правовому, патріотичному та громадянському вихованню учнів. Постійно та наполегливо педагогічний колектив працює над створенням можливостей для самореалізації кожного учня школи-гімназії як громадянина та соціально компетентної особистості, готової жити в інформаційному суспільстві.

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №32 Вінницької міської ради. Педагогічний колектив школи працює над реалізацією Концепції, цільової програми та методичної проблеми: «Формування конкурентоспроможної особистості учня засобами інноваційних технологій в умовах створення сучасного освітнього простору». З чим активно знайомлять студентів та залучають їх до активної співпраці.

Агрономічненська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, Вінницького району, Вінницької області. Унікальна за своєю суттю школа, яка забезпечує висококваліфіковану підготовку молодших школярів, працює над розвитком та становленням як кожного окремого учня, так і колективу зокрема. Педагогічний колектив з радістю приймає студентів на практику, ділиться досвідом.