Співробітники
ОЛЬГА ПЕТРІВНА ГРОШОВЕНКО
кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри початкової освіти
E-mail: olha.hryhorovych@vspu.edu.ua
Освіта: Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 1999 р. спеціальність «Початкове навчання».
Стаж роботи:
1999-2000 рр. – учитель валеології СЗОШ №27 м.Вінниці
8.11.2000 р. – прийнята на посаду асистента кафедри педагогіки та методики початкового навчання на умовах строкового договору.
1.11.2003 р. – зарахована до аспірантури ВДПУ імені Михайла Коцюбинського з відривом від виробництва.
1.11. 2007 р. – прийнята на посаду асистента кафедри педагогіки і методики початкового навчання у зв’язку із закінченням аспірантури цільового призначення та на посаду асистента цієї ж кафедри.
1.09.2008 р. – переведена на посаду старшого викладача кафедри педагогіки і методики початкового навчання.
З 6.10.2011 р. – доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.
Дисертаційне дослідження: Тема: «Формування у молодших школярів дбайливого ставлення до природи у позаурочній виховній діяльності» (2007). Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор Пустовіт Г.П.
Дисципліни, які викладає: «Початкова освіта»: методика навчання освітніх галузей «Природознавство», «Суспіль-ствознавство», основи природознавства з методикою навчання освітньої галузі «Природознавство», методика навчання освітньої галузі «Здоров’я і фізична культура», технології навчання освітніх галузей «Природознавство», «Суспіль-ствознавство», «Здоров’я і фізична культура»
«Дошкільна освіта»: методика навчання освітніх галузей «Природознавство», «Суспільствознавство», технології навча-ння освітніх галузей «Природознавство», «Суспільствознавство», «Здоров’я і фізична культура».
Співпраця з іншими вищими навчальними закладами: у Ольги Петрівни налагоджені зв’язки з Інститутом проблем виховання НАПН України, Інститутом професійно-технічної освіти НАПН України, НПУ імені М.П.Драгоманова, Херсонським державним університетом, Кам’янець-Подільським національним університетом імені Івана Огієнка.
Міжнародні зв’язки: у Ольги Петрівни налагоджена співпраця з Старопольською Вищою Школою (м.Кельце, Польща).
Участь у грантах, конкурсах, всеукраїнських проектах: «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті України, Норвегії, Палестини» ( 2018 р.); член журі II етапу Всеукраїнської олімпіади з початкової освіти.
Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:
Коляда Н. – II місце за результатами Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності “Початкова освіта” 16-18 квітня 2014 р., м.Кіровоград;
Похилюк А. – II місце за результатами участі у II етапі Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності “Початкова освіта” (22-24 квітня 2015 року, м. Кіровоград).
Публікації:
Підготовлено й видрукувано 48 одноосібних наукових праць загальним обсягом понад 81 д.а. З них: 4 монографії, 8 посібників, 35 одноосібних статей у виданнях, затверджених ВАК. 8 статтей у збірниках, що індексуються базами Web of Science, Copernicus); 2 статті у наукових міжнародних збірках, 12 методичних рекомендацій.
Основні праці:
- Грошовенко О.П. Технології вивчення освітньої галузі «Людина і світ» : Навчально-методичний посібник для студентів спеціальності «Початкове навчання» / Вінниця: Нілан-ЛТД, 2013. - 256 с.
- Методика навчання освітньої галузі «Суспільствознавство»: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності «Дошкільна освіта» та «Початкове навчання» / Автор-укладач О.П.Грошовенко. – Вінниця: Нілан-ЛТД, 2015. – 265 с. ;
- Методика навчання природознавства : навчально-методичний посібник для студентів денної форми навчання за напрямом підготовки «Дошкільна освіта» / авт.-упор. О.П.Грошовенко, Л.А.Присяжнюк. – 4-е вид., доповн. і доправ.- Вінниця : ФОП Корзун Д.Ю., 2016. – 200 с.;
- Методика вивчення валеології : навчально-методичний посібник для студентів денної форми навчання за напрямом підготовки «Дошкільна освіта» / авт.-упор.О.П.Грошовенко. – 4-е вид., доповн. і доправ. - Вінниця : ФОП Корзун Д.Ю., 2016. – 200 с.;
- Грошовенко О.П. Екологічна освіта і виховання дітей молодшого шкільного віку : навчально-методичний посібник для студентів денної та заочної форми навчання за напрямом підготовки «Початкова освіта» / О.П.Грошовенко. - Вінниця : ФОП Корзун Д.Ю., 2017. – 200 с.;
- Грошовенко О.П. Технології навчання освітніх галузей «Природознавство», «Суспільствознавство», «Здоров’я і фізична культура» : навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 013 «Початкова освіта» / автор-уклад. О.П.Грошовенко. – Вінниця: 2017. – 279 с.
ОЛЕНА ПЕТРІВНА ДЕМЧЕНКО
кандидат педагогічних наук, доцент, Doctor of Philosophy, Ph.D,
декан факультету дошкільної і початкової освіти імені Валентини Волошиної
E-mail: olena.demchenko@vspu.edu.ua
Освіта: у 1988 році закінчила Київський державний педагогічний інститут ім. О.М.Горького, спеціальність «Педагогіка і методика виховної роботи»; кандидат педагогічних наук (2006), доцент (2009), Doctor of Philosophy, Ph.D (2009). У 2011 році отримала другу вищу освіту в Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка за спеціальністю 012 Дошкільна освіта.
Стаж роботи: загальний стаж педагогічної роботи більше 30-и років, науковий – 14 років.
З 1988 по 2006 рік працювала в Барському гуманітарно-педагогічному коледжі імені М.Грушевського на різних посадах, з 2001 року – завідувачем відділення «Початкове навчання». З 2006 по 2017 року працювала в Глухівському національному педагогічному університеті імені О.Довженка. З 2017 року – доцент кафедри дошкільної та початкової освіти; з 2020 – доцент, завідувач кафедри початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.
Дисертація: Тема кандидатської дисертації: «Формування у майбутніх учителів початкових класів професійної готовності до створення виховних ситуацій», 2006р.; науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор Г.С.Тарасенко. у 2019 роцізакоординована тема наукового дослідження «Система підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до роботи обдарованими дітьми», галузі знань 01 освіта / педагогіка, спеціальність 011 – освітні, педагогічні науки, спеціалізація – теорія і методика професійної освіти. Науковий консультант, професор Крутій К.Л.
Дисципліни, які викладає:
«Початкова освіта»: вступ до спеціальності із загальними основами педагогіки, теорія та методика виховання, історія педагогіки, розвиток творчого мислення вчителя педагога, актуальні питання педагогіки дошкільної і початкової освіти навчання та виховання обдарованої дитини.
«Дошкільна освіта»: педагогіка раннього та дошкільного дитинства.
Співпраця з іншими закладами освіти: Демченко О.П. співпрацює з Національним університетом «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка; реалізовує угоду між Вінницьким державним педагогічним університетом імені Михайла Коцюбинського, Барською міською радою Вінницької обл. і ліцеєм № 2 м.Бар Вінницької обл.
Міжнародні зв’язки: також співпрацює з Pedagogium. Вищої школи соціальних наук (Варшава, Польща), Резекненською академією технологій (Латвія). Член групи з реалізації Проекту ЄС Еразмус + (Модуль Jean Monnet) 620252-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE «EU experience of soft skills development of preschool and primary school-age children by theatre activities in teacher training» / «Досвід ЄС щодо використання педагогами театралізованої діяльності як засобу розвитку м'яких навичок дітей дошкільного та молодшого шкільного віку» (2020).
«Розвиток соціальних і громадянських компетентностей у системі підготовки вчителів в Україні» у рамках Програми Європейського центру ім. Вергеланда «Демократична школа: підтримка освітніх реформ в Україні у 2017-2021 р.р.»; тренінгу в рамках Проекту «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Норвегії, Україні та Палестині» (2018-2019) (130 год); у Міжнародному тижні Програми Європейського Союзу Еразмус+ в Україні (2018); у Фестивалі європейських освітніх практик «EduFest» (10 год) (Чернігів, 2019). Пройшла підвищення кваліфікації під час навчально-демостраційної сесії «Інноваційні методи викладання, навчання й менеджменту: новітні світові та європейські практики» (Київ, 2015); навчання за онлайн-курсами «Проектний підхід в діяльності сучасного закладу освіти» (30 год),«Дотаційні кошти ЄС : робота в партнерських проектах» (30 год) (2019), «Розгортання та використання середовища G Suite в діяльності освітньої установи» Академії цифрового розвитку (2020).
У 2017 році навчалася на курсах польської мови й отримала сертифікат; у 2018 році пройшла трьохмісячне міжнародне стажування у Старопольській Школі Вищій, м.Кельце, Польща.
Підготовка призерів та переможців олімпіад, наукових конкурсів:
Олена Петрівна підготувала 5 переможців Всеукраїнських конкурсів студентських науково-дослідних робіт, 2 переможці Всеукраїнських олімпіад.
Освітні нагороди: Грамота МОН України, знак «Відмінник освіти України», нагрудний знак «Василь Сухомлинський», Грамота Вінницької обласної державної адміністрації.
Публікації: Автор більше 130-ти наукових і навчально-методичних праць, серед яких одноосібний науково-методичний посібник «Практикум з історії педагогіки» (2012), одноосібна монографія «Виховні ситуації в особистісно зорієнтованому просторі початкової школи» (2014). Співавтор науково-методичних посібників: «Вступ до спеціальності «Соціальна педагога» (2013), «Перші кроки соціального педагога на шляху до професії: вступ до спеціальності» (2013), альтернативної програми формування культури інженерного мислення в дошкільників «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (наук. керівник К.Л.Крутій) (2018). Співавтор 5-ти опублікованих статей у виданнях, зареєстрованих у міжнародній наукометричній базі Web of Science, серед яких 2 проіндексовано статей. Співавтор 5-ти колективних монографій, 2 з яких англійською мовою. Автор 5-ти одноосібних статей, 5-ти у співавторстві, одна з яких з іноземними науковцями у виданнях, зареєстрованих у міжнародній наукометричній базі Index Copernicus. Автор публікацій у фахових виданнях, 17 одноосібних і 1 у співавторстві.
Член Української асоціації дослідників освіти з 2016 року, ГО «Академія розвитку особистості» з 2019 року, ГО «Центр українсько-європейського наукового співробітництва» з 2019 р.
Освіта: Закінчила Вінницьке педагогічне училище (1980). Спеціальність за дипломом: викладання в початкових класах загальноосвітньої школи (кваліфікація: учитель початкових класів, старший піонервожатий). Закінчила Київський державний педагогічний інститут імені О.М.Горького (1985). Спеціальність за дипломом: педагогіка і психологія (кваліфікація: викладач дослідник з педагогіки і психології). За цільовим направленням закінчила аспірантуру при кафедрі педагогіки КДПІ імені О.М.Горького за спеціальністю 13.00.01 – теорія та історія педагогіки. Захистила кандидатську дисертацію «Шляхи підвищення ефективності практичної підготовки студентів педвузів до виховної роботи в школі» (1991). Науковий керівник – дійсний член АПН України, доктор педагогічних наук, професор Мороз О.Г.
Вчене звання доцента присвоєно 1999 року.
У 2010 році отримала диплом доктора філософії.
Стаж роботи: загальний стаж роботи – 33 роки (з 1985 року) у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського.
Дисципліни, які викладає:
«Початкова освіта»: основи педагогіки зі вступом до спеціальності, дидактика, основи педагогічних досліджень (для студентів бакалаврату), а також методика викладання педагогічних дисциплін» (для студентів магістратури).
Участь у проектах, конкурсах:
• впродовж 10 років керувала педагогічною практикою студентів спеціальності «Початкове навчання». Є автором наскрізної програми з педагогічної практики та навчально-методичного посібника «Педагогічна практика в системі ступеневої підготовки вчителя початкових класів», рекомендованих МОН України.
• впродовж 2010-2012 рр. працювала у складі спеціалізованої вченої ради у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського К 05.053.02 з правом прийняття до розгляду та проведення захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання, виконувала обов’язки вченого секретаря.
• неодноразово запрошувалась до роботи у складі журі фахових конкурсів. 2008 р., 2011 р., 2014 р. – працювала в журі Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року» (номінація «Початкові класи»). 2009 р. працювала в журі Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Початкова освіта». 2015-2017 рр. – працювала в журі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із галузі наук «Початкова освіта».
• працювала у складі комісії при МОН України по розробці державних стандартів підготовки вчителя початкових класів. В якості експерта МОН бере участь в акредитації спеціальності «Початкова освіта» у ЗВО України.
• 2019 року Державною службою якості освіти обрана експертом з оцінювання практичного досвіду вчителів початкових класів в ході їх сертифікації.
Освітні нагороди:
Відзначена Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України (2008). Нагороджена нагрудним знаком «Відмінник освіти» (2015).
Публікації: є автором більше 160 публікацій з проблем професійної підготовки вчителя початкових класів та вихователя закладів дошкільної освіти, серед яких програми, посібники з грифом МОН України. Сферою наукових пошуків є підготовка майбутніх педагогів до пошуково-дослідницької діяльності.
Освіта:
Педагогічний інститут ім. О. М. Горького (зараз НПУ ім. Михайла Драгоманова (Київ), спеціальність «педагогіка та психологія», кваліфікація «викладач-дослідник з педагогіки і психології», 1985
Стаж роботи:
Загальний стаж – 45 років, педагогічний – 35
1985-1987 викладач педагогіки у педагогічному училищі (м. Чортків, Тернопільська обл.)
1987-2007 – пройшла кар’єрний шлях від посади асистента до доцента в університеті ім. Миколи Гоголя (Ніжин, Чернігівська обл.)
2007-2011 – доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи у НПУ ім. Михайла Драгоманова (Київ)
2011-2015 – професор кафедри педагогіки і психології Київського університету ім. Бориса Грінченка, а також професор кафедри педагогіки і соціології у Вищій школі гуманітарних наук і журналістики (Познань, Польща)
2015-2019 – професор кафедри університетської освіти і права Університету менеджменту освіти НАПН України (Київ), а також професор Гуманітарно-економічної академії (Лодзь, Польща)
З 2020 – професор кафедри початкової освіти ВДПУ ім. М. Коцюбинського
Дисертаційне дослідження
Кандидатська дисертація на тему «Професійно-педагогічна підготовка вчителів у Польщі (1989-1997)” (рік захисту 1998)
Отримала диплом за зайняте І місце в конкурсі наукових праць, організований Консульством Республіки Польщі у Києві.
Докторська дисертація на тему «Тенденції реформування шкільної освіти Польщі (XX – початок XXI ст.)” (рік захисту 2011)
Диплом доктора педагогічних наук нострифіковано у Польщі (як доктор хабілітований).
Дисципліни, які викладає:
«Моніторинг якості початкової освіти», «Дошкільна і початкова освіта в розвинених країнах світу», «Педагогіка і психологія вищої школи», «Організація колективних форм роботи учнів у початковій школі» та ін.
Міжнародні зв’язки:
з Фундацією COCODI (Познань, Республіка Польща)
з Вищою школою суспільних наук «Pedagogium», Варшава
Особисті і наукові контакти із професорами польських університетів (Варшава, Люблін, Гданськ, Познань, Лодзь).
Участь у грантах, конкурсах, всеукраїнських проектах:
1995-1996, 2003-2005 – польського уряду;
2001-2002 – наукової програми НАТО,
2006, 2008 – Польської академії наук;
2007, 2010 – ЮНЕСКО.
Професійні стажування:
23.05-16.12.2016
Участь у курсі «Викладачі-тьютори (організатори) дистанційного навчання закладів ППО» ( 210 год., 7 практ.)
(Організотор – ДВНЗ «Університет менеджменту освіти, ЦІППО).
19-21.10. 2017 Участь у тренінгу «Вступ до освіти дорослих» (24 год.)
(Організотор – Представництво Інституту міжнародного співробітництва Німецької асоціації народних
університетів (DVV International. Київ.)
13.03-11.04.2017 Очно-дистанційна участь у курсі «Навчання методом проектів» (122 год.) (Організотор – Гуманітарно-економічна академія. Лодзь, Польща)
12.12.2018-15.03.2019 Очно-дистанційна участь у курсі «Методика дистанційного навчання» (для тих, хто працює на е-платформі) (40 год.).
(Організотор – Гуманітарно-економічна академія. Лодзь, Польща).
23.01-15.03.2019 Очно-дистанційна участь у курсі «M-learning у сфері використання мобільних знарядь в освітньому процесі» (20 год.) .). (Організотор – Гуманітарно-економічна академія. Лодзь, Польща).
Публікації:
7 монографій, 6 навчальних посібників, 4 педагогічні словники-лексикони (українсько-англо-польські), понад 200 наукових статей
Коло наукових інтересів:
освітня компаративістика, педевтологія (наука про вчителя), освітня політика, теорія і практика освітніх реформ, менеджмент освіти та ін.
Робота у редакційних колегіях наукових видань:
«Kultura i Wychowanie (Культура і виховання, Лодзь, Республіка Польща) «International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies» (Міжнародний журнал з педагогіки, інновацій та нових технологій, Варшава) Електронного наукового фахового видання «Інформаційні технології і засоби навчання». Журнал індексується в наукометричних базах даних, серед яких Web of Science (ESCI), РІНЦ, Google Академія, IndexCopernicus та інші.
НАТАЛІЯ СТЕПАНІВНА КАЗЬМІРЧУК
кандидат педагогічних наук, доцент
E-mail: natalia.kazmirchuk@vspu.edu.ua
Освіта:
з 1999-2000 н.р. вчитель початкових класів КЗ ЗОШ №15 ВМР.
з 2000 по даний час працює у ВДПУ ім..Михайла Коцюбинського.
Дисертаційне дослідження:
Тема дисертації: «Наступність змісту трудового навчання в педагогічних училищах і педагогічних університетах у процесі підготовки вчителів початкових класів» , 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти , 2006 рік захисту. Науковий керівник – професор, академік Гуревич Р.С.
Дисципліни, які викладає:
«Початкова освіта»: Методика формування компетентності з громадянської, історичної, соціальної та здоровязбережувальної освітніх галузей", "Методика формування готовності дитини до школи"
Проектна діяльність
Бере участь у проекті Erasmus + модуль Jean Monnet 620252-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE “EU experience of soft skills development of preschool and primary school age children by theatre activities in teacher training”/«Підготовка майбутніх педагогів до впровадження європейського досвіду формування soft skills дітей дошкільного віку та учнів початкової школи засобами театральної діяльності».
Публікації:
Більше 70 праць, основні з них:
- Казьмірчук Н.С. Наступність змісту трудової підготовки молодших школярів у комплексі «дитячий навчальний заклад – початкова школа» / Н.С. Казьмірчук //Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В.О.Сухомлинського. Серія «Педагогічні науки»: Зб. наук. пр. – Випуск 1.37. – Миколаїв: МНУ ім.В.О.Сухомлинського, 2013. – С. 143 – 147.
- Казьмірчук Н.С. Формування готовності вчителів до реалізації принципу наступності дошкільної і початкової ланок освіти / Н.С. Казьмірчук // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. – Випуск 38. – Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2014. – С. 155-159.
- Казьмірчук Н.С. Пізнавальна самостійність дітей старшого дошкільного віку як основа розвитку їх творчості в художній праці / Н.С. Казьмірчук // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. – Випуск 40. – Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2015. – С. 113-120.
- Наступність як психолого-педагогічна категорія//Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти: збірник матеріалів доповідей ІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 19-20 квітня 2018 року. – Вінниця, 2018. – С. 123-130.
- Казьмірчук Н.С. Трудове навчання у контексті гуманітарно-освітнього процесу/ Н.С. Казьмірчук // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Зб.наук.пр. – Випуск 33. – Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – с. 102 -108.
- Казьмірчук Н.С. Формування творчої особистості майбутнього вчителя в процесі навчання у ВНЗ / Н.С. Казьмірчук //Науковий часопис імені М.П.Драгоманова. Серія 16. Творча особистість вчителя: проблеми теорії і практики: Зб.наук.праць. – Вип.18 (28). – К.: Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2012. – С.83-86.
- Казьмірчук Н.С. Педагогічні умови реалізації взаємозв’язку естетичного і трудового виховання молодших школярів / Н.С. Казьмірчук // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. – Випуск 34. – Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2011. – С. 305 – 312.
ЛЮДМИЛА ВОЛОДИМИРІВНА ЛЮБЧАК
кандидат педагогічних наук, доцент
E-mail: liudmyla.liubchak@vspu.edu.ua
Освіта: Вінницьке педагогічне училище, 1984 р., спеціальність: викладання в початкових класах загальноосвітньої школи, кваліфікація: вчитель початкових класів, старший піонервожатий.
Київський державний педагогічний інститут ім. Горького, 1988р., спеціальність: педагогіка і методика виховної роботи, кваліфікація: методист з виховної роботи, вчитель етики і психології сімейного життя.
Стаж роботи:
32 роки: асистент кафедри педагогіки (1988-1994, 1997-1998), аспірант (1994-1997), асистент кафедри педагогіки, методики початкового навчання (1998-1999), старший викладач кафедри педагогіки, методики початкового навчання (1999-2001), доцент кафедри дошкільної та початкової освіти (з 2001 р. по 2020 р.), доцент кафедри початкової освіти (з 2020 р. по сьогодні).
За сумісництвом у 1988-1989 – вчитель української мови в 1-3 класах СЗШ №32, м. Вінниці.
За сумісництвом з 2004 по 2011 – доцент кафедри методології та управління освітою ВОІПОПП (Академія безперервної освіти).
Дисертаційне дослідження: кандидат-ська дисертація на тему: «Формування професійної самосвідомості майбутніх учителів у процесі вивчення педагогічних дисциплін у ВЗО», 1999 р. Спеціальність 13.00.01 – «Теорія та історія педагогіки». Науковий керівник: доктор пед. наук, професор, дійсний член АПН України Мороз Олексій Григорович, НПУ імені М.П.Драгоманова.
Дисципліни, які викладає:
«Початкова освіта»: педагогічна майстерність, педагогічні технології у початковій школі, педагогіка початкової освіти, родинна педагогіка, основи тренінгової діяльності, тренінг особистісного зростання.
Співпраця з іншими закладами вищої освіти: Любчак Л.В. забезпечує тісну співпрацю з НПУ імені М.П.Драгоманова, Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини, Вінницькою академією неперервної освіти.
Міжнародні зв’язки: публікації в Білорусі – Мозырь, Брест; Польші – Люблін, Kujawsko-Pomorskiej Szkoly Wyzszej w Bydgoszczy; Латвії – Riga.
Підготовка призерів та переможців олімпіад, наукових конкурсів:
Диплом I ступеня Коліжук Ганна Вікторівна, 2012р., переможець Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із галузі «Педагогічні науки». Корнійчук Людмила Леонідівна – переможець II етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності Дошкільна освіта, 2015 р.
Освітні нагороди:
Нагороджена Почесною грамотою управління освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації за науково-методичну допомогу в підготовці учасників III туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2008». Згідно рішень вченої ради факультету підготовки вчителів початкових класів (інституту педагогіки, психології і мистецтв) двічі – у 2000-2001 та 2011-2012 н. р. була удостоєна місця на дошці пошани університету.
Публікації:
- Любчак Л.В. Основи міжособистісного спілкування: навч.-метод. посібник для студ. пед. навч. закладів / уклад. Л.В. Любчак. – Вінниця, ФОП Корзун Д.Ю., 2012. – 160 с.
- Любчак Л.В. Родинна педагогіка: Курс лекцій: Посібник. – 2-е вид., доп. / Л.В.Любчак. – Вінниця: ФОП Корзун Д.Ю, 2012. – 150 с.
- Любчак Л.В. Робочий зошит з “Основ педагогічної майстерності” : навч.-метод. посібник / Автор-укладач Л.В. Любчак. – Вінниця: Нілан – ЛТД, 2012. – 56 с.
- Ludmyla Lubczak. Psychologiczno-pedagogiczna pomoc rodzinie w rozwoju sfery emocjonalnej dziecka w wieku przedszkolnym // Rodzina wspolczesna: portret interdyscyplinarny / pod redakcja naukowa Grazyny Szabelskiej, Galiny Tarasenko. – Bydgoszcz: Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoly Wyzszej w Bydgoszczy, 2014, S.420-434.
- Любчак Л.В. Подготовка будущих учителей начальных классов к работе с родителями в процессе изучения педагогических дисциплин / Л.В.Любчак // Социально-педагогическая и медико-психологическая поддержка развития личности в онтогенезе : сборник материалов международной научно-практической конференции, Брест, 15-16 апреля 2015 / Брест. гос. ун-т им. А.С. Пушкина ; редкол.: Г.Н. Казаручик (отв. ред.), Т.В. Александрович, М.С. Ковалевич. – Брест : БрГУ, 2015. – С. 159-163 (0,5 д.а.).
- Любчак Л.В. Проблема построения субъект-субъектных отношений между родителями и детьми в условиях современной семи / Л.В.Любчак // Формирование профессиональной компетентности социальных педагогов и социальных работников: проблемы, тенденции, перспективы : материалы Меджунар. науч.-практ. конф., Мозырь, 24 марта 2016 г. / УО МГПУ им. И.П.Шамякина;редкол.: М.В.Емельянова [и др.]. – Мозырь, 2016. С. 148-152
- Любчак Л.В. Условия эффективного влияния семьи на процесс социализации подростка / Л.В. Любчак // Социально-педагогическая и медико-биологическая поддержка развития личности в онтогенезе : сб. материалов междунар. науч.-практ. конф., Брест, 19-20 мая 2016 г. / Брест. гос. ун-т имени А.С.Пушкина ; под ред. И.Е.Валитовой. – Брест : БрГУ, 2016. – С.165-169.
- Любчак Л.В. Використання технології тренінгу в формуванні комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми / Зб. наук. пр. – Вип. 47. – Київ-Вінниця, 2017. – С.70-75. (0,6 д.а.).
- Любчак Л.В. Методика організації ігрової діяльності: Практикум / Л.В.Любчак, К.А.Колеснік. – Вінниця : ЦОП "Документ Принт", 2017. – 196 с.
- Любчак Л.В., Дабіжа Л.П. Підготовка майбутнього педагога до реалізації принципів педагогіки партнерства /Development trends in pedagogical and psychological sciences: the experience of countries of Eastern Europe and prospects of Ukraine: monograph / edited by authors. – 1st ed. – Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2018. – p.539-560.
- Любчак Л.В., Томаш Кук. Підготовка майбутнього вчителя початкової школи до подолання труднощів у спілкуванні з учнями / Л.В. Любчак, Томаш Кук // Молодий вчений. – № 5.2 (57.2). – Херсон, 2018. – С.111-117.
- Любчак Л.В. Підготовка майбутніх вихователів до організації театралізованої діяльності дітей дошкільного віку // Освітній дискурс : збірник наукових праць / Голов. ред. О. П. Кивлюк. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2018. – Випуск 9 (11-12) : педагогічні науки. – С. 91-103
- Iryna Lapshyna, Lyudmila Lyubchak. Using the Technology of Collective Game Communication in the Process of Forming the Diamonological Competency of Primary School Pupils // Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. Volume II. School Pedagogy. Preschool Pedagogy. May 24th -25th, 2019. Rezekne, Rezekne Academy of Technologies. 2019 . P. 267-279
- Любчак Л.В., Казаручик Г.М. Формування в майбутніх учителів готовності до активного слухання в процесі педагогічної взаємодії з молодшими школярами / Л.В. Любчак, Г.М. Казаручик // Молодий вчений. – № 5.2 (69.2) травень 2019 – Херсон, 2019. – С. 56-6
- Любчак Л.В. Формирование культуры общения школьников в процессе групповой работы на уроках в начальной школе. Formation of Communication Culture of Schoolchildren in the Process of Group Work at the Lessons of Primary School /И.Н. Лапшина, Л.В.Любчак, Н.Л.Франчук // SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Rpoceedings of the International Scientific Conference. Volume III. May 22th-23th, 2020. 328-341. Pежим доступу: http://joumals.rta.Iv/index.php/SIE/article/view/
- Любчак Л. В. Професійні компетентності педагога нової української школи / Л. В. Любчак // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія. – 2020. – № 61. – С. 140-145.
Освіта: Вінницьке педагогічне училище, 1989 р. Спеціальність за дипломом: вихователь дошкільного закладу. Вінницький державний педагогічний інститут імені О.Островського, 1994 р. Спеціальність за дипломом: учитель української мови та літератури., Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2017 р. Спеціальність за дипломом: організатор початкової освіти. Вчитель початкової школи. Асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням
Стаж роботи: працювала вчителем української мови та літератури Батятицької середньої школи Кам’янка-Бузького району Львівської області. Працювала керівником гуртка поетичної творчості Львівської обласної малої академії наук.
Дисертація: закінчила аспірантуру Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова за спеціальністю 10.01.01 – українська література (2002 р.). Захистила кандидатську дисертацію «Творчість Надії Кибальчич у контексті розвитку української літератури кінця ХІХ - початку ХХ століття» (2003 р.). Науковий керівник – доктор філологічних наук, професор Гуляк А.Б. Вчене звання доцента присвоєно 2011 року.
Дисципліни, які викладає:
«Початкова освіта»: дитяча література з основами культури і техніки мовлення, українська мова з методикою формування компетентності в мовно-літературній освітній галузі.
Публікації:
Понад 60 публікацій.
- Комарівська Н.О. Надія Кибальчич (штрихи до портрету) : Монографія / Н.О. Комарівська. – Вінниця, 2006. – 200 с.
- Комарівська Н.О. Зарубіжна дитяча література. Хрестоматія : У 2 кн. : Навчальний посібник / Н.О. Комарівська. – Вінниця: ТОВ «Ландо ЛТД», 2010. – Кн. 1. – 468 с.; Кн. 2. – 672 с. (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів (Лист № 1 / 11-8076 від 20.08.10).
- Комарівська Н. Основи культури мовлення : навч.-метод. посіб. для студентів 2-го курсу спеціальності «Початкове навчання» / Н.О. Комарівська. – 3-тє вид. – Вінниця, 2012. – 100 с.
- Комарівська Н. Літературознавчий словник-мінімум / Н. Комарівська. – Вінниця, 2010. – 84 с.
Освіта: Вінницький державний педагогічний інститут ім. М. Островського, спеціальність «Початкове навчання», 1997 р., вчитель початкових класів і практичний психолог у закладах освіти
Стаж: Загальний стаж – 28 років, педагогічний – 22 роки.
1997-1999 рр. Павлівська ЗОШ вчитель початкових класів.
1999-2000 рр. Зеленянська ЗОШ вчитель початкових класів.
2000-2014 рр. викладач кафедри історії України та філософії ВНАУ.
2014-2020 рр. завідувач кафедри фізичного виховання та психолого-педагогічних дисциплін ВНАУ.
2020 рр. по сьогодні ВДПУ ім. М. Коцюбинського, викладач.
Дисертаційне дослідження:
Тема: «Педагогічні засади забезпечення здорового способу життя студентської молоді у РФ», 2013 р. Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Науковий керівник: д. пед. наук, професор Бідюк Н.М.
Дисципліни, які викладає:
«Початкова освіта»: методика навчання освітньої галузі «Здоров’я і фізична культура», методика формування компетентності у фізкультурній освітній галузі, актуальні питання дошкільної та початкової освіти.
Співпраця з іншими вищими навчальними закладами:
Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
Є автором більше 60 публікацій з проблем професійної підготовки студентів аграріїв вищих закладів освіти, серед яких програми, посібники. Сферою наукових пошуків є професійна підготовка майбутніх студентів аграріїв на засадах праксеологічного підходу.
Освіта: Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, 2003р. Спеціальність: Математика і фізика, вчитель математики, фізики і астрономії. Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2017 р. Спеціальність: Початкова освіта, організатор початкової освіти, вчитель початкової школи.
Стаж роботи: 15 років на посадах асистента кафедри основ фундаментальних дисциплін, старшого викладача, доцента кафедри дошкільної та початкової освіти у Вінницькому державному педагогічному університеті ім. М. Коцюбинського.
Дисертаційне дослідження: Тема: «Педагогічні умови застосування мультимедійних засобів навчання у підготовці майбутнього вчителя початкових класів». Рік захисту – 2008. Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, академік АНВО України Гуревич Роман Семенович.
Дисципліни, які викладає: «Початкова освіта»: основи математики з методикою навчання освітньої галузі «Математика», методика навчання інформатики, методика навчання освітньої галузі «Математика».
Співпраця з іншими вищими навчальними закладами:
Вікторією Іванівною налагоджена співпраця із Житомирським державним університетом імені Івана Франка, Східноєвропейським національним університетом імені Лесі Українки.
Міжнародні зв’язки:
Вікторія Іванівна тісно співпрацює із Барановичским державним університетом (БарГУ) (Білорусь), університетом імені Коменського в Братиславі (Словаччина).
Освітні нагороди: Грамота Національної академії педагогічних наук. Почесна грамота департаменту освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації.
Публікації: Результати НДР представлені у 78 працях. З них: 4 посібники (у тому числі 1 у співавторстві), 16 статей у фахових виданнях ВАК, 2 статті у виданнях індексованих Index Copernicus, 1 стаття у виданні Web of science.
- Організація навчальної взаємодії викладача і студентів засобами Smartboard // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2018. - Т. 64, № 2. - С. 119-127.
- Привчаємо розмірковувати змалку // Дошкільне виховання. - №7. – 2015. – С.16-19.
- Упровадження мультимедійних технологій у підготовку майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журн. – Суми : Вид-во Сум.ДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. – №5(49). – С. 247-255.
- Формування інформатичної компетенції дошкільників в сучасному інформаційному суспільстві / колективна монографія Transformations in Contemporary Society: Social Aspects. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2017. – P. 90-95.
- The safety of children in the information society // Expresivne terapie vo vedach o cloveku 2016: Biodromalny aspekt liecebnej pedagogiky/ Zbornik prispevkov z medzinarodnej vedeckej konferencie uskutocnenej 28. Januara 2016 v Bratislave. Bratislava: Univerzita Komenskeho v Bratislave. - P. 26-33.
Професійна діяльність
2017 до сьогодні Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла
Коцюбинського, старший викладач, кандидат педагогічних наук
2007-2016 – Вінницький обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, провідний спеціаліст (створення та ведення баз даних клієнтів обласної мережі ЦСССДМ, організацію та проведення заходів обласного рівня – нарад, семінарів, святкових-зустрічей для дітей та молоді, навчань для різновікових категорій тощо, ведення кореспонденції, моніторингу, аналітика заходів та статистичної інформації, формування звітності та пропозицій щодо покращення роботи та інше)
2010-2020 – організація та проведення групових та індивідуальних арт-терапевтичних сесій, святкових зустрічей, навчально-виховних заходів для дітей та молоді різних вікових категорій, а також груп ризику Вінницької, Запоріжської, Луцької, Закарпатської та Чернівецької областей
2010-2019 Молодіжна громадська організація Науково-просвітницький центрінноваційних технологій розвитку особистості «АКОРД», член правління, арт-терапевт, менеджер грантової підтримки
2011-2013 Вінницьке обласне відділення Всеукраїнської громадської організації «Людей що живуть з ВІЛ», менеджер проектів та фасилітатор первинної профілактики серед дітей та молоді молоді
2011 до сьогодні Вінницький філіал Асоціації арт-терапевтів України, співзасновник, арт-терапевт
2011-2017 розробка та введення у експлуатацію веб-сайту Вінницького обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (http://vin-ocsssdm.com.ua/ ), керівник проекту та адміністратор
2012 Дніпропетровський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості (проведення навчання для спеціалістів мережі ЦСССДМ щодо роботи із сім`ями, які опинились у складних життєвих обставинах)
2013 Центр перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців у органах державної влади, органах місцевого самоврядування, працівників державних установ та організацій у Вінницькій області, не посаді лектора (проведення навчання для спеціалістів мережі ЦСССДМ щодо роботи прийомними сім`ями та дитячими будинками сімейного типу)
2014 групові арт-терапевтичні сесії щодо роботи у команді «Командна гра» для учнів випускних класів на базі закладу «Вінницький технічний ліцей»
2015 проект Вінницької обласної державної адміністрації та Вінницької обласної громадської організації «Територія мам» - «Сімейний арт-простір: створення позитивного середовища для збереження тривалих родинних зав’язків між прийомними дітьми та прийомними батьками, батьками-вихователями та їх біологічними дітьми» менеджер та керівник проекту, арт-терапевт
2015 цикл занять «Комп’ютерна абетка для малечі», керівник проекту, робота з дітьми різних вікових груп
2015 групові арт-терапевтичні сесії особистісного розвитку для бійців АТО, співорганізатор, арт-терапевт
2015 групові арт-терапевтичні сесії щодо роботи у команді «Піраміда успіху» для працівників Козятинського міського відділення «УКРСІББАНКУ», арт-терапевт
2015-2016 Центр перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців у органах державної влади, органах місцевого самоврядування, працівників державних установ та організацій у Вінницькій області, на посаді лектора (проведення навчання для спеціалістів мережі ЦСССДМ щодо роботи із сім`ями з дітьми, які опинились у складних життєвих обставинах, з прийомними сім`ями та дитячими будинками сімейного типу)
2016 проект підготовки фахівців соціальної та освітньої галузей до використання технологій арт-терапії у практичній діяльності «Грані майстерності», менеджер та координатор проекту, лектор, арт-терапевт
18 жовтня 2017 року захистила кандидатську дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання на тему: «Виховання в дітей з функціональними обмеженнями ціннісного ставлення до життя засобами арт-терапії». Науковий керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Деркач О.О.
Взяла участі у заходах з підвищення кваліфікації, майстер-класах, воркшопах, вебінарах, он-лайн курсах тощо. З них 37 в он-лайн форматі, офф-лайн заходи проходили на території України а Польщі. Окрім того взяла участь у стажування в Старопольській школі вищій (Польща) та в представництві Європейського центру з питань меншин (ЄЦПМ) (Німеччина). На сьогодні продовжується стажування в рамках проекту співпраці «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Україні, Норвегії та Палестині (CPEA-LT-2017/10037)».
Член редакційної колегії:
2020-2021 – збірник наукових праць "Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientific Conference, Rezekne : Rezekne Academy of Technologies по напрямкам Social Pedagogy, Lifelong Learning, School Pedagogy.
2019 – Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти : збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції (Вінниця, ВДПУ імені Михайла Коцюбинського, 17-18 квітня 2019 р.) / за ред. О.А.Голюк ; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, факультет дошкільної, початкової освіти та мистецтв. – Вінниця: ТОВ «Меркьюрі-Поділля», 2019. – Вип. 8. – 421 с.
2019 – Інклюзивна освіта як індивідуальна траєкторія особистісного зростання дитини з особливими освітніми потребами : збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Вінниця, ВДПУ імені Михайла Коцюбинського, 28 листопада – 01 грудня 2019 р.) / редкол.: О. П. Демченко, О. В. Шикиринська, А. В. Хіля, Т. Д. Сіваш, М.В. Горбачова ; за заг. ред. О. П. Демченко. Вінниця, 2019. Вип. 2.
2018 – збірники регіональних педагогічних читань «Реалізація ідей В.О.Сухомлинського у практиці роботи сучасних освітніх закладів», «Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти», «Інклюзивна освіта як індивідуальна траєкторія особистісного зростання дитини з особливими освітніми потребами».
Викладає наступні дисципліни: «Асистування в інклюзивному середовищі», «Інклюзивна педагогіка дошкільної освіти», «Інклюзивна педагогіка початкової освіти», «Диференційоване викладання та стандартизоване оцінювання в інклюзивному класі», «Основи корекційної педагогіки», «Спеціальна педагогіка з історією», «Основи інклюзивної освіти», «Педагогічні технології інклюзивного навчання», «Спеціальна педагогіка». Підготувала програми екзаменів «Спеціальна педагогіка та технології інклюзивного навчання» для атестації здобувачів ступеня вищої освіти магістра на основі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, здобутого за іншою спеціальністю.
Розробила та впроваджує окремі тренінгові програми в рамках дисциплін «Спеціальна педагогіка з історією», «Асистування в інклюзивному середовищі» (за результатами проектної діяльності) та онлайн-підтримка програм дисциплін «Основи інклюзивної освіти», «Асистування в інклюзивному середовищі», «Диференційоване викладання та стандартизоване оцінювання в інклюзивному класі» на платформі GoogleClass та засобів GoogleEdukation
Брала участь в організації наступних заходів:
Стажування в рамках проекту співпраці «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Україні, Норвегії та Палестині (CPEA-LT-2017/10037)», куратор та перекладач групи за напрямком «Впровадження демократії в комунікації в освітньому просторі»;
ІІІ Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти»;
ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Інклюзивна освіта як індивідуальна траєкторія особистісного зростання дитини з особливими освітніми потребами» (Друга школа технологій інклюзивної освіти);
Підготовка та проведення Інтеграційного Форуму волонтерів «Побачити цінність кожного»;
Заключних етапів акції «Серце до серця»;
Акції до дня людей з розладами спектру аутизм «Діти дощу»;
Виставка художньої інклюзивної літератури та знайомство з автором та головним редактором видавництва (2018, 2019).
Забезпечує роботу лабораторії інтерактивних арт-терапевтичних технологій інклюзивної освіти «ARTEX».
Відповідно до укладених угод про співпрацю в рамках підготовки вчителів початкових класів та вихователів закладів дошкільної освіти до роботи в інклюзивному освітньому просторі протягом 2018-2019 н.р. відбулися наступні заходи:
Благодійним фондом «Центр соціалізації та реабілітації дітей з аутизмом та іншими розладами «Розвиток» – проведення ознайомчих екскурсій, практико-орієнтованих навчально-виховних заходів по роботі з дітьми з порушеннями психо-фізичного розвитку, зокрема розладами спектру аутизм, залучення студентів до волонтерської діяльності, проведення спільних акцій, конференцій;
Вінницьким обласним центром соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями «Обрій» – проведення ознайомчих екскурсій, практико-орієнтованих навчально-виховних заходів по роботі з дітьми з порушеннями психо-фізичного розвитку, зокрема комплексними порушеннями, залучення студентів до волонтерської діяльності, проведення спільних акцій, конференцій;
Вінницькою міською громадською організацією соціального становлення та розвитку окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» – проведення ознайомчих екскурсій, практико-орієнтованих навчально-виховних заходів по роботі з дітьми з порушеннями психо-фізичного розвитку, зокрема порушеннями інтелектуальної сфери, залучення студентів до волонтерської діяльності, проведення спільних акцій, конференцій;
Вінницькою обласною громадською організацією «Гармонія» – проведення ознайомчих екскурсій, практико-орієнтованих навчально-виховних заходів по роботі з дітьми з порушеннями психо-фізичного розвитку, зокрема порушеннями опорно-рухового апарату, залучення студентів до волонтерської діяльності, проведення спільних акцій, конференцій;
ГО «Вінниця ДАУН СИНДРОМ» – завершено апробацію проекту «Статеве виховання», студентами ведеться математичний гурток, проведення ознайомчих екскурсій, практико-орієнтованих навчально-виховних заходів по роботі з дітьми з синдромом Дауна, спільних конференцій та семінарів;
КЗ «Загальноосвітня школа І ступеня №5 Вінницької міської ради» – проведення навчальної та виробничої практики студентів, спільна участь у акціях та проектах із залученням учнів початкових класів та студентської молоді.
комунальний заклад «Вінницький навчально-методичний комплекс: спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ст. – дошкільний заклад Вінницької обласної Ради» - ознайомчі екскурсії навчально-методичного характеру щодо роботи з дітьми з порушеннями слуху та мовлення;
Додаткова кваліфікація:
2020 курси «Ефективні рішення Google for Education для хмарної взаємодії» та «Онлайн-вправи та ігри (ІІ рівень)»
2019 тренінг для ведучих груп «Восьмикрокової програми по роботі з втратами з групами дітей та підлятків які втратили близьких людей
2019 навчальний семінар-тренінг «Соціальне замовлення, як ефективний механізм фінансування ГО»
2018-2020 міжнародне стажування «Впровадження демократії в процес підготовки майбутнього вчителя» за проектом Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Україні, Норвегії та Палестині (CPEA-LT-2017/10037)
2018 тренінги «Молодіжна політика мультикультурності та етнічного розмаїття» від Європейського центру з питань меншин (ЄЦПМ) (Німеччина)
2018 стажування в Старопольській школі вищій
2018-2019 дистанційний курс з медійного права
2018 професійна програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників «Професійний розвиток викладача закладу вищої освіти» за робочою програмою навчального курсу «Впровадження квест-технологій в освітній процес ЗВО»
2017-2018 тренінгові сесії проекту «Розвиток громадянських і соціальних компетентностей у системі підготовки вчителів в Украні» (2017-2018), що реалізується в рамках Програми Європейського центру ім. Вергеланда «Демократична школа: підтримка освітніх реформ в Україні у 2018-2021 рр.»
2016 тренінг «Психологічна допомога при подоланні наслідків ПТСР»
2015 тренінг з питань опитування дітей, що стали жертвами або свідками насильства, а також вчинили насильство в рамках проекту «Зміцнення та захист дітей в Україні» відповідно до Плану дій Ради Європи в Україні
2014 навчальний авторський семінар з Ботмерівської гімнастики для працівників закладів соціальної сфери
2013 підвищення кваліфікації по проведенню тренінгів для підготовки та перепідготовки кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, опікуни, піклувальники
2012 підвищення кваліфікації по проведенню тренінгів з підготовки спеціалістів із соціальної роботи у центрах соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді
2011 участь у семінарі «Гендерні питання у соціальній журналістиці та рекламі», пройшла відбір у інструктори проекту Safege
2011 Участь у семінарі: «Профілактика та лікування СІНДу», пройшла відбір у інструктори проекту GTZ
2010 пройшла курси підвищення кваліфікації у Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців у органах державної влади, органах місцевого самоврядування, працівників державних установ та організацій у Вінницькій області
2010 пройшла професійну арт-терапевтичну підготовку та отримала сертифікат професійного арт-терапевта ВГО «Арт-терапевтична асоціація» та Інституту соціальної та політичної психології НАПН України
2007 – 2013 проходила щорічні навчання з професійної програми ведення діловодства та документообігу, контролю та кадрової роботи
2006 закінчила школу кадрового резерву Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців у органах державної влади, органах місцевого самоврядування, працівників державних установ та організацій у Вінницькій області
з 2005 опубліковано: 8 одноосібних і 2 у співавторстві статті у фахових виданнях з переліку ВАК України; 10 статей у зарубіжних виданнях включно з статтями у міжнародних наукометричних базах; 52 наукові статті у інших збірках наукових праць; авторську розробку «Робочий зошит для учнів Ш-1Vкласів – «Світ крізь крапельку роси» » (2006); авторську розробку кишенькова книжечка анти-стрес «Таємниця у колі» (2015);
авторську розробку – посібник «Подорож країною «Якія»: Виховання ціннісного ставлення до життя у дітей (дітей з функціональними обмеженнями, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах) через компонент «Я-особистість» засобами арт-терапії (2015).
Методичні матеріали – Арт-терапія в системі засобів виховання ціннісного ставлення до життя в дітей та молоді з функціональними обмеженнями (2017).
авторські розробки – Подорож країною «Людія»: Виховання ціннісного ставлення до оточуючого соціуму у дітей (з сімей, які опинились у складних життєвих обставинах, зокрема – дітей з функціональними обмеженнями) засобами арт-терапії. Частина ІІ (2017) і Натхненниця – подорож у світ культури та традицій: Виховання ціннісного ставлення до світової та національної культури, традицій власного народу та родини у осіб із порушеннями психофізичного розвитку засобами арт-терапії : Частина ІІІ (2017).
з 2015 проведено арт-терапевтичних сесій:
87 годин індивідуальної арт-терапевтичної роботи;
54 години сімейної арт-терапії;
115 годин групової арт-терапевтичної роботи.
Володіння мовами
Українська – вільне володіння (рідна мова)
Російська – вільне володіння (рідна мова.
Англійська – Intermediate
Німецька – Pre-Intermediate
Іспанська – Pre-Intermediate
Освіта: Вінницький державний педагогічний університет імені М.Коцюбинського, 2011р. Кваліфікація: магістр початкової освіти, викладач педагогіки та методик початкової освіти, вчитель початкових класів, вчитель англійської мови у початкових класах.
Стаж роботи:
Загальний стаж роботи 7 років, з них:
2011-2015 рр. – лаборант кафедри природничо-математичних дисциплін Вінницького обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників.
з 2015 року – асистент кафедри початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету імені М.Коцюбинського.
Дисертаційне дослідження:
Тема: «Формування готовності майбутніх учителів до природоохоронної діяльності у початковій школі», науковий керівник доктор пед. наук, професор Крутій К.Л.; навчається в аспірантурі, 015 Професійна освіта.
Дисципліни, які викладає:
«Дошкільна освіта»: інноваційні технології навчання та виховання.
«Початкова освіта»: теорія та методика виховання, педагогічні технології у початковій школі, родинна педагогіка, українська мова з методикою формування компетентності в мовно-літературній галузі, тренінг soft skills.
Проектна діяльність
Бере участь у проекті Erasmus + модуль Jean Monnet 620252-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE “EU experience of soft skills development of preschool and primary school age children by theatre activities in teacher training”/«Підготовка майбутніх педагогів до впровадження європейського досвіду формування soft skills дітей дошкільного віку та учнів початкової школи засобами театральної діяльності».
Публікації:
Загальна кількість публікації 52, основні з них:
- Стахова І.А. Методичні засади формування готовності майбутніх учителів початкової школи до природоохоронної діяльності / І.А. Стахова // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич, 2020. – Вип.31. Том 4. – С.164-170
- Стахова І.А. Теоретичні аспекти формування готовості майбутніх учителів початкової школи до природоохоронної діяльності / І.А. Стахова // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія. – 2020. – Випуск 61. – С.153-157
- Стахова І.А. Природознавство у початковій школі: інноваційні підходи до викладання / І.А. Стахова// Учитель початкової школи. – № 1, 2020. – С. 3-6.
- Стахова І.А. Можливості використання Scrum-підходу в процесі формування готовності майбутніх учителів до природоохоронної діяльності у початкової школи / І.А. Стахова // Інноваційна педагогіка. – № 20, 2020. – С.68-78.
Освіта: Вінницький державний педагогічний університет імені М.Коцюбинського, 2014р. Кваліфікація: викладач педагогіки та методик початкової освіти, вчитель початкових класів.
Стаж роботи: Загальний стаж роботи 5 років, з них:
2013-2015 рр. – лаборант кафедри мистецької підготовки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.
2015-2020 рр. – асистент кафедри дошкільної та початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету імені М.Коцюбинського.
Тема дисертації, рік захисту, науковий керівник: аспірант, 011 Освітні, педагогічні науки. Тема: «Педагогічні умови виховної роботи з молодшими школярами у процесі занять з математики», науковий керівник доктор пед. наук, професор Коломієць Алла Миколаївна.
Дисципліни, які викладає:
«Початкова освіта»: Математика з методикою формування компетентності в математичній освітній галузі, Методика навчання освітньої галузі «Здоров’я і фізична культура», основи математики з методикою навчання освітньої галузі «Математика».
Публікації:
Загальна кількість публікації 30, основні з них:
- Микичур Т. С. Взаємодія вчителями зі школярами в контексті аксіологічних орієнтирів сучасної освіти //Актуальні проблеми соціально-гуманітарних наук: матер. ІІІ всеукр. наук. Конфер.з міжнар. Участю. (м. Дніпропетровськ, 20 грудня 2013 р.) :у 5-х частинах. – Д.:ТОВ ,, Інновація”, 2013. – ч.3. – С.109-112.
- Білик Т.С. Добринка (абетка педагогічної взаємодії ) творчий зошит для студентів / Т.С. Білик . – Вінниця: ВДПУ, 2014. – 22 с.
- Билык Т. С. Реализация гуманно-личностного подхода к взаимодействию педагога и учащегося / От идеи – к инновации : материалы ХХІ Респ. студ. науч. – практ. конф., Мозырь, 24 апр. 2014 г. В 2 ч. Ч.1 / УО МГПУ им. И.П.Шамякина ; редкол. : И. Н. Кралевич (отв.ред.) [ и др.]. – Мозырь, 2014. – С.11.
- Білик Т. С. Виховний потенціал уроків математики у початковій школі / Т.С. Білик // Сучасні наукові дослідження у психології та педагогіці – прогрес майбутнього : Збірник наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, 18-19 листопада 2016 року). – Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 2016. – С. 93-96.
- Білик Т.С. Організація позаурочної виховної роботи з молодшими школярами на математичному матеріалі / Т.С. Білик // ІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти». – Науковий журнал «Молодий вчений», 2018. – № № 5.2 (57.2). – С.72-76 (Index Copernicus).
- Bilyk T. S. A value of didactics game is in realization of аn educate function of lesson of mathematics at initial school / Т. S. Bilyk // IMPERATIVES OF CIVIL SOCIETY DEVELOPMENT IN PROMOTING NATIONAL COMPETITIVENESS: Proceedings of the 1stInternational Scientific and Practical Conference. Volume I, December 13-14, 2018. Batumi, Georgia: Publishing House “Kalmosani”, 2018, p. 316-320.
- Білик Т.С. Використання методу проектів з молодшими школярами у процесі проведення позакласної роботи з математики / Т. С. Білик // Молодий вчений. – 2019. – № 5.2 (69.2), травень. – С. 99-102
- Білик Т.С. Нестандартні уроки математики в умовах Нової української школи/ Т.С. Білик / Perspectives et mise en oeuvre de l'innovation dans le domaine scientifique: collection de papiers scientifiques «ЛОГОЕ» avec des materiaux de la conference scientifique et pratique international (Vol. 1), 20 septembre, 2019. Geneve, Suisse Plateforme scientifique europeenne. – Р. 114-116.
- Білик Т.С. Інтерактивна математика. Добірка завдань до уроків у 1-му класі / Т. С. Білик // Учитель початкової школи, 2020. – Випуск 3-4. – С. 20-23.
Освіта: У 2018 році закінчила Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Початкова освіта» та здобула кваліфікацію магістра початкової освіти. Професійна кваліфікація: організатор початкової освіти, вчитель початкової школи, практичний психолог у навчальних закладах.
З 2019 року аспірант Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Стаж роботи: Загальний педагогічний стаж роботи – 3 роки:
травень 2017 р. – вересень 2017 р. вихователь в КЗ «ДНЗ № 45 ВМР»,
вересень 2017 р. – лютий 2018 р. вихователь в КЗ «ДНЗ № 17 ВМР»,
лютий 2018 р. – вересень 2019 р. - вчитель початкових класів в КЗ «ЗШ І – ІІІ ступенів № 20 ВМР»;
з вересня 2019 р. – до тепер – асистент кафедри початкової освіти.
Дисертаційне дослідження: Тема: «Формування творчих умінь в учнів початкової школи з використанням інтерактивних технологій». Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Сорока Ольга Вікторівна. Захист планується на 2023 рік.
Дисципліни, які викладає:
«Дошкільна освіта»: Методика навчання освітніх галузей «Природознавство» і «Суспільствознавство»
«Початкова освіта»: Історія педагогіки. Навчання і виховання обдарованої дитини. Основи інформатики з методикою навчання. Природознавство з методикою формування компетентності в природничій освітній галузі. Методика формування компетентності здобувачів початкової освіти в громадянській та історичній освітній галузі. Спеціальна педагогіка та технології інклюзивного навчання: Основи інклюзивної освіти. Педагогічні технології інклюзивного навчання в початковій школі.
Публікації:
Загальна кількість публікацій – 19, основні з них:
- Бондар Ю. В. Особливості використання інтерактивних технологій кооперативного навчання на уроках математики в початковій школі. Інноваційна педагогіка. 2020. Випуск 21. Том 1. С. 95–99.
- Бондар Ю. В. Формування творчої активності молодших школярів засобами інтерактивних технологій. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія : збірник наукових праць. 2020. Випуск 61. С. 9–13.
- Бондар Ю. В. Використання творчих завдань під час вивчення інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у початковій школі. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 70. Т. 1. С. 95–99.
- Бондар Ю. В. Розвиток творчої особистості молодшого школяра з використанням дискусійних інтерактивних технологій навчання. Wielokierunkowosc Jako Gwarancja Postepu Naukowego: kolekcjа prac naukowych «??ГO?» z materialami Miedzynarodowej naukowo-praktycznej konferencji, 21 lutego 2020 r. Warszawa, Polska : Europejska platforma naukowa. 2020. (T. 2). С. 136–138.
- Бондар Ю. В. Інтерактивні технології колективно-групового навчання як засіб творчого розвитку молодших школярів. Problems and prospects of implementation of innovative research results : collection of scientific papers «??ГO?» with Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, December 13. Valletta, Republic of Malta : European Scientific Platform NGO. 2019. (Vol. 3). С. 48–50.
- Педагогічні технології інклюзивного навчання: навчально-методичний посібник для студентів закладів вищої педагогічної освіти; уклад. : А. В. Василюк, Ю. В. Бондар, А. В. Хіля. Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. Вінниця, 2020. 175 с.
Освіта: Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2015 рік, кваліфікація «викладач педагогіки і методики початкової освіти. Практичний психолог»
Стаж роботи:
Загальний стаж роботи – 6 років
06.2013-07.2013 – вихователь у Козятинському районному комунальному позашкільному закладі оздоровлення та відпочинку «Пролісок»;
08.2015-07.2016 – секретар-друкарка у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського;
09.2016-08.2020 – вчитель початкових класів у закладі «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гуманітарно-естетичний колегіум № 29 Вінницької міської ради»;
09.2020 - дотепер – асистент, старший лаборант кафедри початкової освіти факультету дошкільної та початкової освіти і мистецтв імені Валентини Волошиної Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського
Дисципліни, які викладає:
«Початкова освіта»: дидактика,основи педагогічних досліджень, основи інформатики з методикою навчання, методика навчання освітньої галузі «Суспільствознавство», організація народознавчої роботи у початковій школі
___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___