Події, новини


Німецький культурний центр – Гете Інститут в Україні – у рамках співпраці з Міністерством освіти і науки України вже протягом 4 років організовує на базі регіональних інститутів підвищення кваліфікації різноманітні семінари і курси для вчителів та викладачів німецької мови. Цього літа така мовна школа працювала на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти 27.06 – 8.07.16. Головними доповідачами були досвідчені референти Гете-Інституту – Іванна Голуб зі Львову та Вікторія Синьо з Ужгорода. Викладачі німецької мови факультету Поселецька К. А. та Підпала В. В. взяли участь у методичному семінарі німецькою мовою в обсязі 72 години з «Розвитку мовленнєвої компетенції на рівні В2», «Підготовки до іспиту Goethe-Zertifikat B2», «Рефлексії занять згідно діяльнісних методико-дидактичних принципів» та «Інтегрування країнознавчої інформації у комунікативно та міжкультурно спрямоване заняття німецької мови».




З початком вересня 2016 року учні та студенти сіли за навчальні парти. Та не лише! Викладачі німецької мови Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, а також запрошені викладачі деяких Вінницьких шкіл-гімназій також навчались, підвищуючи свою фахову кваліфікацію.

Так, 2 та 3 вересня на базі кафедри германської і слов‘янської філології та зарубіжної літератури в рамках міжнародної співпраці з Гете-інститутом відбувся фаховий семінар «DLL: Вчимося навчати німецької». Референт з Гете-інституту ознайомила викладачів з основними засадами нової міжнародної програми DLL, яка ґрунтується на сучасних досягненнях методики-дидактики викладання німецької мови й орієнтована на розвиток компетенцій. Добірка відеоматеріалів з уривками занять, а також так звані проекти практичних досліджень викладачів сприяють рефлективному засвоєнню матеріалу на власному досвіді та допомагають насправді по-новому поглянути на сучасні цікаві заняття німецької мови.

Цей семінар - лише перший крок у рамках реалізації масштабного проекту педагогічної кооперації з Гете-інститутом. Протягом 3-х місяців 11 викладачів кафедри в режимі он-лайн навчались на платформі Moodle та отримали міжнародні сертифікати. Використання отриманих знань та вмінь безумовно дозволить вдосконалити та осучаснити зміст та форми навчання.





17 жовтня 2016 року на базі секції германської філології відбувся країнознавчий семінар на тему «Мистецтво і культура на заняттях з німецької мови» (Kunst und Kultur im DaF-Unterricht). Викладачі ознайомились з можливостями використання творів мистецтва та надбань культури при вивченні німецької мови.





Група студентів Вінницького педагогічного університету ім. М. Коцюбинського у складі 10 осіб( Росавицька Марта, Баланюк Ольга, Ткач Ірина, Торбас Вікторія, Постемська Інна, Кузняк Валерія, Гижко Світлана, Бордюгов Євген, Кучер Вікторія та Бажура Ірина) та студенти університетів Берліну, Єни та Мюнхену взяли участь у проекті `Meet up` `Німецько- українські зустрічі молоді`, що відбувалась протягом 25.09.2016- 01.10.2016 у м. Флоссенбюрг, Баварія. В ході зустрічі учасниками було створено виставку, базовану на витягах з документів `Пошук слідів у минулому`, представлену німецькою та українською мовами. Протягом підготовки студенти провели аналіз історичних матеріалів, сформували мету, зміст та завдання виставки. Також було перекладено всі історичні відомості на українську мову.





28 вересня 2016 року студентки 2 курсу німецького відділення Водольчук Каріна, Магдич Олена, Охріменко Олена, Олійник Крістіна, Валерія Шроцька, Анастасія Ковальська, Чечельницька Олена, Мельник Наталя, Андрощук Ірина та Юдкіна Альона відгукнулись на прохання німецького інженера-науковця щодо організації екскурсії нашим містом німецькою мовою. Під час підготовки була розроблена екскурсійна програма, в ході якої студентки розповіли про історію Вінниці, заснування університету, особливості архітектурного стилю міста та цікаві, а подекуди й шокуючі факти стосовно архітектурних та культурно-історичних пам’яток Вінниці. Справжньою нагородою для дівчат стало захоплення німецького архітектора нашим містом і, звісно ж, корисна мовна практика, а також лист-подяка, який згодом надійшов на адресу кафедри!




Натхненні цікавою зустріччю та екскурсією Вінницею та вмотивовані вивченням актуальної теми, група 2Д вирішила провести лексико-граматичний тестовий контроль з теми «Stadtorientierung» в Одесі. Провівши вихідні 1 та 2 жовтня в Одесі, студентки відвідали кілька цікавих екскурсій, оглянули експозиції різних галерей та музеїв і не забули «привітатись» з морем. Щоправда, їм не пощастило в прокладенні маршруту до Воронцовського маяка. Та вони запевняють, що таки знайдуть туди шлях наступного разу!.

.




25 жовтня 2016 року групою студентів, серед яких Росавицька Марта, Баланюк Ольга, Ткач Ірина, Торбас Вікторія, Постемська Інна, Кузняк Валерія, Гижко Світлана, Бордюгов Євген, Кучер Вікторія та Бажура Ірина, була проведена зустріч з студентами німецького відділення факультету та викладачами кафедри германської і слов’янської філології та зарубіжної літератури, метою якої стало ознайомлення студентства з програмою «Meet up! Німецько-українські зустрічі молоді в рамках програми Europeans for Peace», яка стрімко розвивається за підтримки Німецького Фонду «Пам'ять, Відповідальність та Майбутнє», МЗС ФРН та Фонду імені Роберта Боша. Доповідачі наголосили, що метою програми є інтенсифікація відносин з Україною, надання підтримки молодим людям з активною життєвою позицією і демократичними цінностями та прагнення поліпшення порозуміння між народами. Слухачі дізнались про німецько-українську молодіжну ініціативу, особливості виконання проектної роботи, зруйновані міфи, ідейних натхненників та почуття самих учасників проекту. "За час перебування у Флоссенбюрзі нам вдалось створити виставку, базовану на витягах з документів `Пошук слідів у минулому`. Ми провели аналіз історичних матеріалів, сформували мету, зміст та завдання виставки, відібрали найважливіші факти. Виставка представлена німецькою та українською мовами і зараз перебуває в Німеччині, та зовсім незабаром ми будемо раді представити її вашій увазі!" - хвилюючись, розповідає Ольга Баланюк. Хвилюються всі учасники проекту, адже розуміють, що презентована загалу тема справді серйозна. Перейнявшись емоціями та переживаннями оповідачів, студенти ставили чимало цікавих запитань і продовжили зустріч у формі бесіди.




1 листопада на Факультеті іноземних мов розпочата роботу виставка «Пам'ять, Відповідальність та Майбутнє». Учасники проекту «Meet up! Німецько-українські зустрічі молоді в рамках програми Europeans for Peace», про який йшла мова нижче, представлятимуть експозицію, виконану спільно з німецькими студентами та дослідниками з 1 по 20 листопада в межах університету. В кінці листопада - на початку грудня оглянути виставку матимуть змогу школи міста, після чого експозиція повернеться до Німеччини в місто Флоссенбюрг.





3 листопада у Вінницький державний університет завітали високі гості – директор Гете-інституту п. Беате Кьолєр та заступник директора – керівник мовного відділу п. Сузанне Бекер. В урочистій обстановці було підписано договір про співпрацю між ВДПУ та цією відомою культурною та освітньою установою Німеччини.

Угода передбачає впровадження міжнародної навчальної програми «Вчимося навчати німецької» для підготовки студентів - майбутніх вчителів шкіл.

Гості зустрілися з ректором Вінницького державного педагогічного університету Лазаренко Н.І., Яценко Оксаною Василівною, в.о. директора департаменту освіти Вінницької міської ради, Клапоущаком Андрієм Юрійовичем, завідуючим сектором вищих навчальних закладів, науки та інтелектуальної власності облдержадміністрації, проректорами університету, деканами. Після урочистого підписання угоди у присутності преси відбулась плідна і цікава розмова про необхідність та перспективи вивчення німецької мови у нашому регіоні, а також про співпрацю Гете-інституту та педуніверситету у освітній та культурній галузях.

Проект «Вчимося навчати німецької» є пілотним, і стартує лише у кількох містах України, серед яких – Вінниця. Основною метою є покращення методико-дидактичної компетенції. Усі підручники, супроводження на онлайн-платформі, а також відповідну підготовку викладачів здійснює німецька сторона безоплатно. Укладений договір передбачає також підвищення кваліфікації викладачів німецької мови університету та шкіл м. Вінниця. Особливістю програми є насамперед її інноваційний зміст: акцент ставиться на компетентнісному та комунікативно-діяльнісному підходах до вивчення іноземних мов. Інноваційною є також форма занять blended learning, тобто змішаного навчання. Вона передбачає опрацювання частини матеріалу на онлайн-платформі у супроводі туторів а також поєднання з традиційним класичним заняттям

Робота над певним теоретичним блоком закінчується обов’язковим практично-дослідницьким проектом, який студенти проводять під час шкільної практики або практики в мовному таборі, де вони зможуть провести апробацію нових форм и методів роботи, с якими вони ознайомились на заняттях Отже, ще однією перевагою пілотованої програми є безпосередній зв'язок теорії з практикою. Демонстрація на практиці відбувається також і під час опрацювання підручників: кожен блок програми містить відеоматеріали з уривками занять, які дають можливість поспостерігати за проведенням занять німецької мови в різних країнах світу і слугують основою для подальшого аналізу та рефлексії.

З впевненістю можна зазначити, що впровадження інноваційної програми в навчальний процес сприятиме покращенню рівня фахової та методичної підготовки майбутніх вчителів німецької мови, підготує їх до професійного життя і тих викликів, які зараз стоять перед вчителем та українською школою взагалі. А імплементація цієї програми сприятиме популяризації фаху «німецька мова як іноземна» у нашому місті і залученню Вінницького державного педагогічного університету до міжнародного освітнього простору.








Після урочистого підписання угоди про співпрацю між нашим університетом та Гете-інститутом директор Гете-інституту п. Беате Кьолєр та заступник директора – керівник мовного відділу п. Сузанне Бекер зустрілись з студентами та викладачами факультету. В ході зустрічі обговорювались питання актуальності підвищення кваліфікації вчителів та викладачів та вивчення студентами методики викладання німецької мови як іноземної завдяки синергованому інноваційному підходу. Студенти старших курсів, які вже дещо знайомі з головною метою пограми DLL - "Вчимося навчати німецької", елементи якої інтегровані в один з основних предметів, розповіли про переваги навчання, орієнтованого на розвиток ПРАКТИЧНОЇ методичної компетенції. Представники Гете-інституту також повідомили про подальше розширення тематик DLL, серед яких "Раннє вивчення німецької мови". Це стало особливо приємною новиною для студенток 4 курсу, які продовжують роботу над пілотним проектом „Deutsch mit Hans Hase“ та навчають німецької вихованців одного з дошкільних навчальних закладів міста. Впродовж зустрічі молодь мала змогу поставити гостям запитання, а вони натомість - ближче познайомитись з студентами, які відповідально ставляться до обраного фаху та воліють навчати дітей відповідно до міжнародних стандартів якості.








Стипендії у Німеччині!

4 листопада у нашому університеті перебувала асистент служби академічних обмінів ДААД Аня Ланге. Вона ознайомила студентів та викладачів факультету іноземних мов з стипендійною програмою навчання, можливостями проведення наукових досліджень, а також участі у літніх мовних курсах у Німеччині. Як правильно писати мотиваційний лист? Які слід подавати документи? Як знайти професора для керування науковою роботою? На ці та інші запитання студенти отримали вичерпні відповіді. Крім цього, близько 20 студентів, які планують подавати документи, склали онлайн-тест OnDaF. Результати виявилися досить високими: В1 та В2 за Європейською шкалою оцінювання рівня мовних навичок, що дає добрі шанси на отримання стипендії.








16 листопада групи 2 та 4 курсу німецького відділення відвідали єдиний в Україні Музей української марки імені Якова Балабана. З великим задоволенням студенти оглянули найбільшу в світі кількатисячну колекцію українських марок філателіста зі світовим ім'ям. В музеї представлені чудові екземпляри рідкісних та лімітованих колекцій, та найбільше всім сподобались марки "Проголошення Незалежності Карпатської України", поштові марки Західно-Української Народної Республіки, а також марки Російської імперії, гашені українським тризубом! Навдивовижу цікавими виявились сучасні українські марки, присвячені абсолютно неочікуваним тематикам, ... яким саме - не скажемо, а просто запропонуємо відвідати цей музей і переконатись у всьому на власні очі. Окрім цікавої екскурсії нам запропонували написати листа воїнам в зоні АТО, на що дівчата залюбки зголосилися. Саме тепер два листи долають кілометри доріг на Схід, щоб наші захисники ще раз впевнились в тому, що ми віримо в них, молимось за них та чекаємо їх додому.





Осінь 2016 – час гарних новин. Одна з них - незвичайна форма роботи на заняттях з німецької мови з Підпалою Вікторією Вікторівною. Викладач вирішила використати переваги соцмереж для формування навичок письма в студентів та запропонувала їм написати короткі тексти про себе, завантажити цікаві фото, які б допомогли їх одногрупникам дізнатись про них більше. Студенти-першокурсники мали змогу коментувати повідомлення одне одного, ставити запитання, виправляти помилки друзів та оцінювати їх роботу, користуючись смайлами. Чи змінюється мотивація студентів завдяки таким видам роботи!? Aber naturlich!





21-25 листопада групи 2Д2 та 3БА2 випробовували проектну роботу на заняттях німецької мови. Дівчата-другокурсниці розробили опитування на тему "Ein gelungener Urlaub - passiv oder aktiv?", та проаналізувавши отримані дані, створили та презентували цікаві міні-проекти. Студенти 3 курсу збирали найнеймовірніші ідеї подарунків та знищували граматичні помилки один одного, після чого готували розповідь про сюрпризи, якими хотіли б здивувати усіх членів величезної німецької родини. Виконуючи це завдання, вони приміряли ролі модератора, тайм-менеджера, протоколянта та репортера. "Наступного разу я знову хочу бути репортером!" - .. це саме той момент, коли усвідомлюєш, що корисне і приємне дуже легко поєднати!










На головну університету