Вул. Острозького, 32, м. Вінниця, Україна, 21001 корпус № 2, кімната 524

Телефон: (0432)27-93-92   E-mail: kafedravhp2017@ukr.net

Педагогічна практика


Процес професійного становлення студентов як майбутніх вчителів не може відбуватись без педагогічної практики. Завдяки тому, що робота практиканта передбачає спілкування з учнями, студент має неосяжні можливості як для самовдосконалення, так і для впливу на розвиток особистості кожної дитини, формування її творчої індивідуальності.

Згідно з вимогами Державного стандарту професійної освіти, педагогічна практика – особливий вид навчальної роботи, спрямований на формування у майбутнього вчителя основних професійних якостей у процесі педагогічної діяльності, і є важливою соціально-психологічною умовою та дієвим засобом фахової підготовки. Практика відкриває для студентів можливість пізнати всі сторони педагогічної діяльності, розширює уявлення про організацію навчально-виховного процесу, допомагає об'єктивно оцінити свій рівень професійної компетентності.

Залучення студентів до безпосередньої практичної діяльності є засобом активізації інтересу до майбутнього фаху, перевірка ефективності усіх напрямів професійної підготовки (психолого-педагогічної, історико-теоретичної, музично-виконавської, методичної). Результатом формування готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до професійної діяльності є спроможність орієнтуватися в основних музично-педагогічних концепціях, здатність працювати зі школярами різних вікових категорій за будь-якою програмою з предметів “Музичне мистецтво” і “Мистецтво”, стверджувати власну позицію та індивідуальний творчий стиль викладання предмету.

Вінницьким державним педагогічним університетом імені Михайла Коцюбинського підписано угоди з Департаментом освіти та науки Вінницької обласної державної адміністрації та з Департаментом освіти та науки Вінницької міської ради, що надає можливість нашим студентам проходити практику в всіх школах міста Вінниці та Вінницької області.

Кафедра приділяє велику увагу організації і проведенню практики студентів, щоб забезпечити умови для їх творчої реалізації, надати можливість кожному відчути себе індивідуальністю. Найбільш тісний зв’язок кафедрою встановлено з такими закладами освіти: Фізико-математична гімназія №17, КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. № 3 ВМР», КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. № 11 ВМР», КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №12 ВМР», КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №16 ВМР», КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. № 8 ВМР», КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. № 33 ВМР» та ін. Наших студентів завжди привітно зустрічають адміністрація і вчителі загальноосвітніх закладів. Відчуваючи щирість і теплу підтримку, студенти із задоволенням проходять практику, а в майбутньому повертаються сюди працювати вчителями музичного мистецтва.

Усі види практики сприяють реалізації творчих якостей студентів-практикантів, надають можливість показати свої професійні уміння.

Педагогічна практика передбачає безперервність та послідовність її проведення протягом усього періоду навчання студента в ЗВО. Тривалість її залежить від рівня і об’єму завдань, які ставляться перед студентами з метою поступової і систематичної підготовки їх до самостійної професійної діяльності. Відповідно до Положення про організацію освітнього процесу у ВДПУ імені Михайла Коцюбинського, перелік усіх видів практик для кожної спеціальності денної і заочної форм навчання, їх тривалість і терміни визначаються навчальним планом спеціальності.

Практики підготовки бакалаврів з предметної спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво)

Пропедевтична практика. Характерною рисою пропедевтичної практики є те, що студенти знайомляться з колом реальних проблем професійної праці вчителя музичного мистецтва. Вони спостерігають і аналізують уроки музичного мистецтва вчителів, готують і проводять фрагменти власних уроків та позакласні музично-виховні заходи, що сприяє формуванню основ педагогічної майстерності.

Педагогічна практика в оздоровчих таборах. Складається з двох частин – інструктивно-методичної і позашкільної. Інструктивно-методична практика допомагає оволодіти методикою організації дозвілля дітей в період їх оздоровлення та відпочинку; сприяє набуттю умінь та навичок виховної роботи з дітьми в умовах дитячої оздоровчої установи.

Педагогічна практика в середніх навчальних закладах. Завдяки попереднім практикам студенти поступово адаптуються до ритму педагогічного процесу, починають краще орієнтуватися в системі навчальної і виховної роботи. Вони самостійно виконують не тільки функції та обов’язки вчителя, але й класного керівника. Ця практика позитивно впливає на якісні характеристики майбутніх класних керівників, що відображається у розвитку їх творчих здібностей (ерудиція, уява, готовність до інноваційної діяльності).

Практики підготовки магістрів з предметної спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво)

Педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Майбутні магістри вчаться добре орієнтуватися у різноманітності педагогічних технологій, оволодівають комплексом професійних умінь та якостей, застосовуючи сучасні форми та методи педагогічної взаємодії. Педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти поєднує теоретичні і практичні заняття, а її результати – показник готовності студентів до професійної діяльності.

Асистентська практика. За вимогами програми педагогічної практики студенти магістратури виконують завдання в якості викладачів і кураторів, як наслідок – формуються уміння професійного і педагогічного спілкування зі студентською аудиторією. Кафедра для цього має достатнє технічне забезпечення: спеціалізовані кабінети музичного мистецтва, музичні інструменти, групові аудиторії, які оздоблені інтерактивними дошками.

Науково-дослідна практика. Студенти вчаться застосовувати сучасні наукові підходи до аналізу мистецьких та музично-педагогічних явищ; набувають досвід самостійної науково-дослідної роботи, поглиблюють теоретичні знання у галузі методики викладання дисциплін за фахом.